נזקי טרמיטים
מה חדש | שיפוץ ובנייה

איך יודעים אם גם אנחנו צריכים ריסוס נגד טרמיטים?

הם קטנים, חומים ובמרבית המקרים לא תכירו בקיומם עד שתגלו שהפרגולה או משקופי העץ שלכם יתחילו להתפורר. ברוכים הבאים למפגש בין הטרמיטים לסביבת המגורים שלכם. אז מה איך בדיוק יודעים אם גם הבית שלכם זקוק לריסוס נוגד טרמיטים?

רובנו, מכירים את הטרמיטים, כנמלים קטנות וחומות שמופיעים לעיתים בסמוך לרהיטי עץ, דלתות או משקופים. אבל, מאחורי אותן נמלים קטנות מסתתרת יכולת גבוהה במיוחד לעיכול תאית שהופכת את רהיטי העץ, משקופי הדלתות והפרגולות לנקודת תורפה.

אותם טרמיטים, חודרים אל הבית מתוך פתחים קיימים ויוצרים נחיל עיקש הישר אל פריטי העץ השונים המשמשים להם כמקור מזון זמין. הבעיה מתחילה, כאשר מצרפים למשוואה את העובדה שלא נבחין בטרמיטים באופן גלוי עד שהמצב יהיה גרוע ונדרש להחליף את המשקוף או עמודי הפרגולה.

אז איך כן ניתן לאתר את הטרמיטים וכיצד ניתן לדעת בוודאות שהבית שלנו אכן זקוק לריסוס נגדר טרמיטים? כדי לענות על השאלה התיישבנו לשיחה צפופה עם צוות המדבירים המומחים של אתר Mezik.co.il שעוסקים במרבית ימות השנה בהדברת מזיקים וביניהם גם ידידינו העיקשים, הלא הם הטרמיטים.

איך בדיוק הטרמיטים הגיעו אלי הביתה?

הטרמיטים, כידוע לכל הם בעלי חיים קטנים במיוחד. בשל עובדה זו דרכי הגישה שלהם אל תוך מרחבי המחיה שלנו יכולות להיות קטנות מאד ואפילו סדק קטן או שבר באחת מהמרצפות יכול להוות נקודת גישה זמינה דרכה ייגשו הטרמיטים אל מקור המזון הזמין.

למרות שכמעט בכל בית בישראל ביום ניתן למצוא סדק קטנטן או אפילו רווח בפנלים, הטרמיטים ערוכים גם למקרים בהם אין להם פתח גישה זמין ובמקרה שזה ניתן יהיה לראות את כניסתם אל הבית באמצעות מחילת בוץ ארוכה ואטומה לאוויר שתופיע בסמוך לאחד מהקירות החיצוניים.

אבל אני גר בבניין – האם אני בטווח הסכנה?

רבים מבעלי הדירות, מעריכים באופן די שרירותי כי היות והם אינם מתגוררים בדירת קרקע, הטרמיטים אינם מהווים מטרד עבורכם וסביבת המחייה שלהם בטוחה. אבל, האמת המרה מגלה לנו לא פעם כי בעת בניית בניינים נעשה שימוש בחול שלא טופל כראוי ולעיתים נושא אתו טרמיטים חיים או ביצים המוטמעות על ידי הקבלן עצמו או על ידי בעל מקצוע אחר בתוך רצפת הבית – מה שהופך אותה לזירת רבייה יעילה במיוחד.

במקרים מסוג זה, יתכן ורק דירה אחת מתוך בניין שלם תפגע ובמקרים קשים יותר הטרמיטים יתחילו לדלג מדירה לדירה ומשקופי הדלתות של הבניין כולו יהפכו לארוחה משביעה ויתפוררו במהירות. חשוב לזכור כי כל עוד קיימים פריטי עץ זמינים בעבור הטרמיטים הם לא יעזבו את סביבת המחייה שלכם – גם אם מדובר בעצים בגינה המשותפת שממוקמת בקומת הקרקע.

שם חוקי

מה עושים כשגיליתי שהטרמיטים הגיעו לבקר?

במרבית המקרים כשאנחנו נתקלים במזיקים מכל סוג שהוא הצעד הראשון הוא כמובן להציף את החדר או הבית כולו בחומרי הדברה מסוכנים כדי להיפטר מהמטרד במהירות האפשרית. אבל, במקרה של טרמיטים – קרוב לוודאי שחומרי ההדברה שריססתם יסבו לכם יותר נזק מתועלת.

הסיבה לכך פשוטה – כפי שציינו הטרמיטים חיים לרוב באזור מוסתר כמו החול מתחת לרצפה או בתוך מחילות בוץ אטומות לאור – כך שחומרי ההדברה הקונבנציונליים פשוט לא יעילים נגדם. לכן, הצעד הראשון שיש לבצע הוא לפנות למדביר מוסמך ואיכותי לצורך בדיקת המקרה.

לאחר אבחון נכון של הבעיה ואימות כי אכן מדובר בנחיל טרמיטים שהגיע לביקור, יחל הליך ההדברה בו יוחדר חומר ההדברה המותאם להדברת טרמיטים, אל מתחת לרצפה על ידי שימוש במכונה ייחודית. דרך זו היא הדרך היעילה ביותר לביצוע הדברת טרמיטים.

לסיכום – למרות שהם נראים כמו נמלים רגילות לחלוטין, הטרמיטים מהווים גורם סיכון משמעותי לכל פריט עץ שקיים בסביבת המגורים שלכם. אם אתם חושדים ולו לרגע שהטרמיטים הגיעו גם אליכם – זה בדיוק הזמן לפנות למדביר ולבצע בדיקה מקיפה. לפני שיהיה מאוחר מידי.

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.