מה חדש | עיצוב פנים | עשה זאת בעצמך

החדר האינטימי שלי: עיצוב חדר השינה שלך

אחרי שעזבתי את הבית בו גרתי במשך שנים רבות עם בעלי, במשך שנה וחצי התגוררתי עם הילדים בדירה בת 3 חדרים. היו שם שני חדרי שינה, אחד לבנים והשני לבנות, ואני גרתי בסלון, ששימש כחדר שינה, חדר עבודה וחדר אוכל וגם, כמובן, כסלון. לא ממליצה לאף אחת על החוויה, אבל זה בהחלט גרם לי להעריך את החדר שיש לי היום, שיש בו דלת שאפשר לסגור, וחלון שנותן אור, וארון משלי, ומקום לכל הדברים שלי, ופרטיות.

.

לעתים קרובות גרושות טריות מתמודדות עם השאלה איך ייראה עכשיו חדר השינה שלהן. גם אם מדובר, כמו שהיה אצלי, באיזה כוך בסלון, בכל זאת מדובר במרחב הפרטי שלך שאת יכולה לעצב (במסגרת התקציב והשטח, כמובן…) בהתאם לטעמך. אם בשנות נישואייך חדר השינה היה לא רק מעוצב באופן הכי סטנדרטי (מיטה זוגית-שידות-ארון), אלא גם התקשר אצלך, באופן תת-מודעי, למאבקי כוחות, מריבות ודברים לא נעימים שהיו בינך לבין האדם שאיתו חלקת את החדר והמיטה – הרי שאני מבשרת לך שהסיפור הזה נגמר. גם הסיפור של העיצוב הסטנדרטי וגם הסיפור של לחלוק את הפרטיות שלך עם מישהו, שלפחות בתקופה האחרונה לא היו בינך לבינו אמון וביטחון.

עכשיו זה מאחורייך. עכשיו זה החדר האינטימי שלך, גם אם בפועל זה אותו החדר עם אותה המיטה, אבל משהו השתנה. כעת את עושה בו את מה שאת רוצה, והוא מעניק לך הגנה מהחיים ופרטיות. ככל שתצליחי להביע את זה בעיצוב שלו, כך הוא ישמח אותך יותר. להלן כמה רעיונות מקסימים שיתנו לך השראה, אבל הכי חשוב לזכור שזה החדר שהוא רק שלך, וחשוב שתרגישי שם הכי נוח שיש.

.

תמונות ומצעים

לאלה מבינינו שנשארו אחרי הגירושין בחדר השינה הזוגי הישן שמזכיר להן את העבר ומבאס אותן – זה הדבר הראשון שכדאי להחליף. התמונות והמצעים עושים את האווירה, אבל עולים מעט יחסית. לכי על משהו שהוא הכי הטעם שלך, ותתחדשי במערכת מצעים ותמונה יפה שתהיה תלויה מעל המיטה. גם אם כל היתר נותר כשהיה, תרגישי רוח חדשה נושבת וטאץ' אישי שלך שנוכח בחדר. למהדרות – להחליף גם וילונות וכיסוי מיטה שצריכים להיות בצבעים תואמים וחמים. וככה יש לך חדר חדש לגמרי בלי שזרקת את כל הרהיטים ולקחת משכנתא על חדשים!

.

מיני-פינת עבודה

האמת, זה משהו שתמיד חלמתי עליו. גם אם את לא באמת עובדת בבית, אלא סתם יושבת לך שם מול הפייסבוק, עם היומן שלך, עם מחברת החשבונות או עם ספר וספל תה מהביל – יש לך שולחן קטן משלך עם מנורה, כיסא ודלת שאפשר לסגור מאחור ו"ילדים, תהיו בשקט – אימא עסוקה!"

מושלם, מבחינתי… ואגב, מומלץ בחום לא רק לגרושות.

.

שולחן איפור, מראה גדולה, מדפי קשקושים נשיים

כי מגיע לך ואת יכולה! זה הזמן לטפח את הנשיות ולנצל לשם כך את החלל של החדר. ברור שהבגדים כבר מזמן תפסו גם את החצי שלו בארון, עכשיו הגיע הזמן לנצל את הקיר "המיותר" בצד "שלו" של המיטה ולתלות מראה, צעיפים ומדף עם כל הקרמים. תתפרעי!

.

עיצוב "של בנות"

כריות, רהיטי קש והרבה ורוד. זו תקופה בחיים שבה את לא צריכה להתחשב במישהו אחר (לא ההורים, לא השותפות ולא בן הזוג), אז נצלי אותה לעשות מה שרצית בגיל ההתבגרות, אבל ההורים לא הרשו, ואחר כך הייתי בצבא ואחר-כך התחתנת ומיד היה לך חדר שינה בורגני. אז הנה, זה הזמן לקבל חדר נעורים מגניב כמו שבא לך, אבל עם מיטה כפולה. תזרקי ממנו את מה שלא עושה לך טוב, ותכניסי דברים שאת אוהבת, ולעזאזל עם הטעם של מבוגרים משעממים.

.

כיסוי מיטה פרוותי

קיטשי? מה אכפת לנו, זה להיט. הבעיה היחידה – הילדים יבואו לגנוב אותו ממך, או להתפנק עליו ולהפריע לך לקרוא ספר. מצד שני, שיבואו, לא?

.

פתרונות לחלל פתוח

כשחלל השינה נמצא ב"מרחב פתוח", גם אז אפשר לעצב אותו בצורה נעימה. את המיטה רצוי להסתיר מאלה שנמצאים בסלון בעזרת פרגוד או וילון, גם אם היא עומדת בנישה. חשוב שיהיה לה כיסוי נאה, נוח ואיכותי כדי שיהיה אפשר לסדר אותה בשניות. ואם את כבר חיה בסלון, לפחות תהפכי את הלימון ללימונדה: תציבי את הטלוויזיה כך שיהיה אפשר לצפות בה בלי לקום מהמיטה…

התארגנות נעימה והמון חופש לכולם.

***

המאמר נכתב בשיתןף משרדו של  עו"ד גירושים יעקב בלס – משרד עורכי דין לענייני משפחה וגירושים.

עורך דין גירושין

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.