הסדר מתחיל במקום: המקום הנכון למחסן פלסטיק
גינה וגן | מה חדש

הסדר מתחיל במקום: המקום הנכון למחסן פלסטיק

המצב הזה מוכר לכולנו: אנחנו צוברים עוד ועוד רכוש משל עצמנו ונעזרים בעוד ועוד סוגים שונים של כלי עבודה והמצאות חדשות המסייעות לנו לבצע פעולות בצורה פשוטה. יחד עם זאת, הדירה קטנה מידי עבור אותם כלים, ולרוב גם לא מתאימה לאחסון.

מאופניים ועד כלי גינה, כלי מלאכה וציוד לרכב, מחסן חיצוני משמש כלי אכסון נוח עבור כל אלה, ואין מקום טוב מגינה פרטית למיקום המחסן. אבל איפה בגינה? במאמר הזה, שנכתב בסיוע http://www.arrowsheds.co.il/ – ARROW  פתרונות אחסון ומחסנים, נעמוד על החשיבות שבבחירת מיקום למחסן הפלסטיק בגינה.

הגנה מפני השמש

בניגוד למחסני עץ – שדורשים תחזוקה שוטפת, צביעה וטיפול בעובש העלול להתפתח לאורך זמן – ובניגוד למחסן מתכת – שאינו מבודד מפני חום וקור – מחסן פלסטיק אינו דורש צביעה וטיפול במזיקים והוא עמיד בפניו השמש יותר מאשר מחסן מתכת. עם זאת, כמו כל מחסני הגינה, מחסן הפלסטיק חשוף לקרני שמש, לחום ולחות, ואף לקור ולגשם.  חשוב מאוד למקם את מחסן הפלסטיק באזור מוצל כדי להגן עליו מפני שחיקה כתוצאה מקרני השמש ומפני התחממות יתרה של הציוד אשר מצוי בתוכו.

מחסה מפני הגשם

למרות עמידותו למים, לא מומלץ לאלץ את מחסן הפלסטיק להתמודד לבד עם מטחי גשם חזק במיוחד. הציוד שבתוך המחסן עלול להינזק, בוודאי כאשר דלת המחסן עלולה להיות פתוחה מבלי משים. הדבר מסוכן יותר כאשר מדובר בהתקנים חשמליים בתוך מחסן הפלסטיק. מומלץ, על כן, לאטום את מחסן הפלסטיק בסיליקון ולמקם אותו תחת מחסה. אמנם רוב מחסני הגינה, ובכללם מחסן הפלסטיק, עמידים בפני הגשם, אך הגנה מפני פגעי מזג אוויר בכלל, וגורמים חיצוניים אחרים בפרט (כמו ממטרות או צינור השקייה של הגינה), מועדפת ומומלצת.

פנו דרך

מחסן הגינה אמנם משמש לאכסון מוצרים שלאו דווקא צריכים להיות נגישים ביום-יום, ואף בחלק מהמקרים מטרתו לאכסן רכוש שמשמש פעמים בודדות בשנה – כמו אוהל, סירת גומי מתנפחת, אופניים (שמוצאים מהמחסן רק ביום כיפור) וכן הלאה. אבל ברגע שנצטרך את הציוד שאחסנו במחסן הגינה, מומלץ שנוכל להגיע אליו בנוחות. כדאי לגזום צמחייה הגדלה בקרבת פתח המחסן (ואף מומלץ מראש לא למקם אותו באזור של צמחייה העלולה להפריע לנגישות) ולפנות את הדרך מגורמים העלולים להפריע לפתיחת דלת המחסן ולנגישות אליו.

שיהיה נוח

חשוב לבחור מחסן בהתאם לגודל הגינה שלכם ולמקם אותו באזור הנוח ביותר עבורכם. כך הוא לא יפריע לעבודתכם בגינה ולגישה לבית, ולא ימוקם באזור לא טוב מבחינה אסתטית. עצבו את הגינה, עם מחסן הגינה, באופן שיהיה הכי מתאים עבורכם. כדאי להימנע מהצבת המחסן במרכז הגינה – כי זה בולט מדי לעין – או מול חלונות הבית שצורה כזו שהוא יצל עליהם וימנע כניסה של אור וחום לבית.

לסיכום, בבחירת מיקום מחסן פלסטיק לגינה מומלץ להתחשב בשיקולים פרקטיים שונים. את המחסן יש להציב לאחר מחשבה ותכנון כך שהוא יהיה נוח לגישה, מוגן מפגעי מזג האוויר ולא יהפוך לפגע בפני עצמו לנוחות וליופי של הגינה שלנו.

 

Similar Posts

2 Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.