עיצוב פנים | שיפוץ ובנייה

מגדילים את הבית: קירות גבס ותוספת חדרים

המרחב האישי שלנו כולל כמה קירות חיצוניים המפרידים אותו מהסביבה וכמה קירות פנימיים אשר מסייעים לנו לחלק אותו לחדרים. אבל מה עושים כשרוצים לחלק את הבית לחלקים נוספים מבלי להתחיל ולבנות קירות קבועים?

פנינו לצוות המומחים באתר http://www.orbond.co.il/ המתמחים בבנייה בגבס, על סמך העצות הרבות שקיבלנו מהם, כתבנו בעבורכם את המאמר הבא.

היתרונות שמאחורי לוחות הגבס

לוחות הגבס אשר מוכרים לרובנו בעיקר מקירות הגבס הלבנים במשרד או בחללים דומים יכולים לספק פתרון יעיל, איכותי ובעיקר זול באופן יחסי כאשר אנחנו זקוקים לקיר חוצץ בבית הפרטי של כל אחד מאתנו.

התקנת לוחות הגבס קלה ופשוטה ומתבצעת באמצעות חיבורים של ניצבי אלומיניום לקירות ולרצפה הקיימת. בתוך קירות הגבס ניתן למקם צמר סלעים לבידוד ונקודות חשמל וכך להפוך את קירות הגבס לפרקטיים לא פחות מקירות הלבנים.

קירות גבס להוספת חדרים?

יכולת העבודה עם קירות הגבס מאפשרת לנו להתקין אותם בכל מקום שנרצה, מבלי שצריך להתחשב בקירות תמך או בגורמים דומים. עובדה זו מעניקה לנו את היכולת להשתמש בקירות הגבס ככלי להשבחת הנכס, הגדלת מספר החדרים וכמובן העלאת ערכו הכספי.

חלוקת חדרים

האפשרות הראשונה באה לידי ביטוי בעיקר בבתים ישנים המוצעים כיום להשכרה. בבתים אלו החדרים גדולים מאד לרוב, אך בשל המבנה הקיים לא ניתן להשכירם למספר דיירים.

הכנסת קירות הגבס לתמונה מאפשרת לנו, כבעלי הנכס, לחלק את החדרים הקיימים ליותר חדרים בעלי נפח קטן יותר. כך, נוכל להשכיר את אותו השטח ליותר דיירים ולהגדיל את הרווחים שלנו.

בניית חציצה

במקרים אחרים, נאלץ ליצור חציצה בתוך חדרים שונים בבית – למשל בחדרי הילדים – על מנת ליצור פרטיות. האפשרות של הקמת קיר לבנים היא קבועה, יקרה ובעיקר תגביל אותנו מאד בעתיד.

קירות הגבס מאפשרות לנו להקים קיר חוצץ ולחלק את החדר לשני חדרים נפרדים בהם כל אחד מהילדים יזכה למרחב פרטי משלו. קלות העבודה תאפשר לנו להשלים את העבודה בתוך כמה שעות ולשים סוף למריבות.

השמשת מבנים

אבל לוחות הגבס אינם משמשים רק להרחבת חללים וחלוקתם. לעיתים, בחצר הבית עומד מחסן גדול או יחידת מגורים אשר דורשת תיקונים רבים. עלויות התיקונים כמו טיח, צבע או שיפוץ התקרה יכולים להוביל להוצאה גדולה מאד ורבים מאתנו יוותרו עליה.

גם במקרים שכאלה לוחות הגבס יחלצו לעזרתנו ויאפשרו לנו להשתמש בהן כחיפוי לקירות הקיימים ולחסוך את עלות התיקון.

היות ומדובר בקיר חיפוי ניתן להתקין נקודות חשמל חדשות ולחדש לחלוטין גם את התקרה הרעועה בחלקו העליון של המבנה. הליך העבודה אורך מספר ימים וישמש עבורכם יחידה נוספת למגורים אותה תוכלו להשכיר או להעניק לאחד מהילדים.

השמשת ממ"ד

חדר הביטחון הביתי משמש בעבור רבים מאתנו כמחסן ביתי ומרבים לשכן בו בעיקר פריטים שונים שאין לנו צורך יומיומי בהם במקום לשכן שם את אחד מבני הבית. חיפוי הקירות בלוחות גבס והתאמת הממ"ד למגורים יכול להפוך אותו בקלות ליחידת מגורים זהה לכל חדר בבית.

היות ומדובר בקירות שאינם מוצמדים אל קירות הבטון המזויין מהם בנוי הממ"ד ניתן להשתמש בהם להסתרת כבלי תקשורת שונים ועל ידי כך להוסיף לממ"ד נקודות תקשורת של חיבור כבלים, טלפון וכמובן חיבור לרשת האינטרנט הביתית באמצעות הוספת נקודת רשת.

סגירת קומה

לעיתים, בבתים הכוללים כמה מפלסים, ניתן ליצור פינת טלוויזיה או פינת אירוח במעלה המדרגות. למרות יתרונה של פינות פנאי אלו הן אינן מעלות את ערך הנכס בדומה לחדר חדש.

אם תהיו מעוניינים בכך תוכלו לסגור פינות אלו באמצעות לוחות גבס ולהפוך אותן לחדר מגורים סגור ופרטי בתוך יום עבודה אחד – כך תוכלו ליהנות מהיתרונות הרבים של קירות הגבס. פעולה שכזו תגדיל את כמות החדרים בנכס עצמו ותוביל לעליית ערכו.

אז, בפעם הבאה לפני שאתם מתחילים לתכנן תכניות לשיפור יחידת המגורים המשפחתית או האישית שלכם, הכניסו לרשימת המטלות גם את לוחות הגבס. אנחנו די בטוחים שתופתעו מהתוצאה, במיוחד לאור תג המחיר הידידותי.

***

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.