גינה וגן | מה חדש

עיצוב גינה בעזרת אדניות עץ

ניתן לאמור כי התרגלנו לכך שעונות השנה הישראליות מהתלות בנו כל פעם מחדש. הקיץ מכה בחוזקה ואינו רוצה לפרוש, בעוד החורף מגיח כאורח כועס ביום בהיר אחד, שולח את אותותיו ושוב נחבא אל הכלים עד הסערה הבאה. אך אין ספק כי אחת העונות האהובות על כולנו, שחושפת את עצמה בכנות וללא התרברבות מיותרת, היא עונת האביב, בה ניתן לשוב ולנשום את השפע הירוק ואת הריחות הנעימים שבאוויר. זה בדיוק הזמן לחדש את היופי של הגינה הישראלית ולהפיח בה חיים, באמצעות שילוב של מגוון אדניות שישתלבו בצורה הרמונית בשטח הגינה.

תכנון הגינה

הקמת גינה חדשה מצריכה תכנון מאוד קפדני, שיאפשר בנייה של גינה איכותית ומרשימה – גינה שתישאר עימנו לטווח הארוך ולא רק לאביב אחד ודי. חשוב לתכנן היכן כל עץ יעמוד, אילו אדניות עץ  יהפכו לבית חם עבור הפרחים, איפה ימוקם ספסל העץ ואיזה סוג של דשא יהיה המתאים ביותר – דשא טבעי או סינתטי.

כיום, הגינה היא חלק אינטגראלי מפנים הבית, מה שמקנה לה חשיבות רבה. יש אינספור עיצובים שיתאימו למרחב החיצוני והבחירה תלויה באופי של דיירי הבית ובציפיות שלהם מכל חלל. הבחירה הפופולארית היא שילוב בין פונקציונאליות לעיצוב, מה שיגבש בסופו של דבר חלל נוח ופרחוני. בכדי ליישם את הפרחוניות הרב עונתית מומלץ לעשות שימוש באדניות, להקמת בית עבור כל זן של צמח, כך שבכל אדנית יהיה סוג מסוים של צמח שיגדל באדמה משלו. אומנם הבחירה הפופולארית היא אדניות עץ, אך יש מבחר חומרי גלם לעיצוב אדניות וכמובן גדלים וצורות שונות.

הבית של הפרח

שימוש בפרחים בתוך אדנית מעץ עבור המרחב החיצוני מיועד הן ליופי ופאר הגינה והן לשמירה על מיני צמחים שלעיתים מצויים בסכנת הכחדה. ניתן לשמור על הסביבה ולטפח צמחייה שעלולה להיכחד – זו יכולה להיות מתנה מאוד גדולה שיחד עם זאת תייפה את המרחב החיצוני של הבית שלנו.

לעיתים האדמה בגינה הביתית לא תמיד פורייה ואינה מאפשרת שתילת צמחים, לכן מומלץ להשתמש באדנית עץ, למלא את האדנית בקומפוסט מיוחד ולשתול בתוכה את הצמחים, כאשר כל זן מקבל בית משלו. באמצעות הצבת מספר אדניות בתוך הגינה, כאשר כל צמח בצבע אחר, ניתן ליצור מרחב מאוד צבעוני, שמח ופורח, שיפיח חיים ויעניק שלווה לכל צופה. כמו כן, אדניות מעוצבות יכולות לשמש ככלי עבור הצמחים שלכם הן על אדן החלון והן בתוך הבית, כך שאתם לא חייבים להיות בעלי גינה בכדי ליהנות מפריט דקורטיבי שמוסיף הרבה עניין בחלל הבית.

שילוב אדנית ביצירת מראה טבעי

המיוחד בגינה הוא שבכל עונה בשנה אנחנו עדים לשינויים מרהיבים – הפתעות שמגיחות לפתע בעקבות השינוי במזג האוויר. מאחר שלכל צמח יש את התנאים שלו, חשוב לבדוק עם איש מקצוע כיצד לנהוג בכל צמח, היכן יש למקם אותו בגינה הפרטית, באיזו תדירות יש להשקות אותו ואילו סוגי צמחים מומלץ לגדל יחד באותה סביבה. ישנם צמחים שמתרבים בקלות, ישנם צמחים שמשתלטים על הגינה וישנם כאלו שזקוקים ליותר תשומת לב.

כמו כן, בכדי לשלב את הצבעים המתאימים לטבע, אדנית עץ תשתלב בצורה הטובה ביותר במראה הטבעי של הגינה שלכם, בכדי ליצור מראה כפרי ונעים למראה.

Similar Posts

One Comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.