חימום תת רצפתי
מה חדש | שיפוץ ובנייה

תכננו לכם בית חם: על התקנת חימום תת-רצפתי

איך משלבים מערכת לחימום תת-רצפתי כבר בשלב הבנייה ומדוע מומלץ לעשות זאת, גם אם איננו מעוניינים להוציא את מלוא הסכום בעבור המערכת? כדי לענות על השאלה פנינו אל צוות המומחים של מתן לב פתרונות חימום – כל התשובות שקיבלנו מוצגות במדריך שלפניכם. 

בעת האחרונה, יותר ויותר משדרגי דיור בוחרים ברכישת אדמה באופן פרטי ובניית בית המתאים לתכנון האישי של משפחתם. האפשרויות מגוונות יותר ולמעשה זו הדרך היחידה להגיע אל בית החלומות הנכסף מבלי להיגרר לשדרוגים או שיפוצים כבר בעת הכניסה לדירה.

מי מאתנו שנמצא בשלב התכנון או אפילו כבר בשלב הבנייה, יגלה כי ישנם כמה פתרונות חימום מתקדמים. אבל אם לא נתקין את ולו את התשתית הבסיסית ביותר אשר נדרשת להפעלת המערכת כבר בשלב הבנייה, לא נוכל לעשות בהם שימוש.

אחד מפתרונות החימום אלו היא מערכת לחימום תת-רצפתי אשר יכולה לספק לנו חום נעים שאינו משתווה לאף מערכת אחרת הקיימת בשוק. בנוסף היא יכולה להוביל לחיסכון של עד 80% בעלויות החימום הביתיות, על פי סקר מקיף שערכה חברת החשמל לישראל.

מערכת לחימום תת רצפתי?

מערכת לחימום תת-רצפתי הינה מערכת חימום הפועלת באמצעות צינורות מים חמים או לוחות חשמל המוסלקים אל מתחת הרצפה בבית. תשתית המערכת עצמה מבצעת חימום של הרצפה ומעלה ממנה חום נעים לכל נקודה בחלל הבית.

מערכת זו נחשבת למערכת החימום היעילה ביותר בשוק פתרונות החימום המקומי הן באופן החימום הנעים שאינו מייבש את האוויר (לעומת מזגן ותנורים), והן ביעילות האנרגטית של המערכת אשר מובילה לחיסכון משמעותי בצריכת החשמל.

את מערכת החימום התת-רצפתי ניתן להפעיל בכמה אמצעים שונים כמו מערכת הסקה מובנת או משאבות חום המובילות להעלאת רמת האנרגטיות של המערכת ולחיסכון.

אז מה היתרונות בחימום תת-רצפתי ?

מלבד יעילותה האנרגטית של המערכת היא כוללת בתוכה עוד כמה וכמה יתרונות משמעותיים שנכון להיום לא זמינים באף מערכת חימום אחרת.

היתרון הראשון והמשמעותי ביותר הוא כמובן איכות החימום. מלבד אפשרות השליטה האישית בטמפרטורה בעבור כל חדר, מבנה המערכת מפיק חימום מהרצפה כלפי מעלה באופן שבו הרצפה תמיד חמימה ונעימה וטמפרטורת האוויר חמה מספיק אך לא מייבשת, גם אם בחוץ שוררת טמפרטורה נמוכה במיוחד.

יתרון נוסף של המערכת הוא גיוון מקורות ההפעלה שלה. כך שגם אם בחרתם לשלב בבית מערכת הסקה בגז או בסולר, למרות עלויות התפעול הגבוהות, עדיין תוכלו לחבר את המערכת אל מקורות הפעלה אלו וליהנות מחימום נעים ואיכותי במקום הרדיאטורים הישנים.

היתרון המשמעותי במערכת הוא רמת היעילות האנרגטית של המערכת. כך למעשה החימום עצמו מגיע מהרצפה אלינו ואינו הולך לאיבוד סמוך לתקרה בדומה לאמצעי חימום אחרים כמו מזגנים המפיקים אוויר חם אשר עולה באופן פיזיקלי מעל לראשנו ומחמם את התקרה.

מלבד עובדה זו המערכת מתאפיינת בחיסכון אנרגטי משמעותי כך שבפועל מדובר למעשה בחיסכון משמעותי מבחינה כלכלית בעת הפעלת המערכת בימי החורף הקרירים. חיסכון זה מגיע גם בשל היכולת שלנו להפעיל את המערכת בצורה חלקית רק בחדרים בהם אנו שוהים מבלי לגרום לזליגת החום אל חדרים אחרים.

מלבד היתרונות הרבים, למערכת ישנו גם יתרון עיצובי משמעותי שכן המערכת מוסלקת באופן מלא אל מתחת לרצפה ואינה גלויה לעין. כך למעשה היא אינה תופסת מקום בחלל החדר ואינה משפיעה על עיצובו או תכנון הריהוט בו ומחממת את החדר באופן נעים מבלי שתרגישו שהיא שם.

נשמע מעולה. אבל, חימום תת-רצפתי כבר בשלבי הבנייה?

כאשר אנחנו מתכננים בית, קרוב לוודאי שאנחנו חושבים על כמות החדרים, גודלם ועל המרפסת והחנייה, אך אנו שוכחים בדרך את ימות החורף הקרים ואת חשבונות החשמל הגבוהים המגיעים אלינו בחודשי נובמבר עד מרץ והופכים את עלות האחזקה הביתית למעמסה כלכלית.

על כן, עלינו להתייחס גם לנושאי החימום והקירור כבר בשלב הבנייה – לא רק לבנייה המותאמת לתנאי השמש או הצל הנוגעים לשטח האדמה בו אנו מבצעים את הבנייה אלא גם לתשתיות החימום והקירור בבית.

מערכת חימום תת-רצפתי הינה מערכת חדשנית ויעילה, המסוגלת לחמם את כל הבית באופן שווה ולאפשר לכם לשלוט בעוצמת החימום בכל רגע נתון. אך, היות והמערכת מוסלקת אל מתחת לרצפה, עליכם לבצע את התקנתה כבר בתהליך בניית הרצפה – כלומר בעת הבנייה.

אין משמעות הדבר כי עליכם לרכוש את כל חלקי המערכת כבר בשלב הבנייה ולהגדיל את הוצאות הבנייה, עם זאת חשוב שתדעו כי אם לא בחרתם להתקין את תשתית החימום מתחת לרצפה בשלב זה – קרוב לוודאי שלא תוכלו לשלב אותה בבית גם בשלב מאוחר יותר אלא אם תרצו להחליף את כל הרצפה בבית.

למעשה, הנקודה החשובה ביותר במערכת היא תשתית הצינורות המותקנת מתחת לרצפה. תוכלו לבחור באפשרות התקנת התשתית מבלי להשקיע סכומי כסף נוספים ברכישת משאבות חום ואמצעים נוספים אשר יהפכו את המערכת ליעילה ונוחה יותר; תוכלו להוסיף אותם בכל רגע נתון גם לאחר סיום הבנייה.

התקנת מערכת לחימום תת רצפתי – אז איך זה עובד?

מערכת לחימום תת-רצפתי כוללת בתוכה כמה שלבי התקנה אשר יכולים להתבצע בתוך יום עבודה אחד או בתוך כמה ימים בודדים.

השלב הראשוני הוא שלב פריסת התשתית בו נפרסים צינורות המים בהם יוזרמו המים החמים אשר יחממו את החדר. הפריסה מתבצע למעשה לפני הנחת הרצפה בבית ויכולה להתבצע רק בשלב הבנייה או במהלך שיפוץ מסיבי שבהם נדרשת הרמת הרצפה. לכן מומלץ לבצע זאת בשלב הבנייה ולהכין את התשתית לעתיד.

חימום תת רצפתי
הנחת תשתית למערכת חימום תת רצפתי

השלב השני הוא חיבור המערכת אל מקור ההפעלה. בשלב זה ניתן להתקין משאבות חום לחיסכון מרבי בעלויות התפעול של המערכת או לחילופין לחברה אל מקור הסקה קיים, כמו מערכת חימום מים בגז או בסולר. להבדיל מהשלב הראשון – שלב זה יכול להתבצע בכל נקודת זמן גם לאחר סיום הבנייה!

השלב השלישי הוא חיבור המפסקים ואמצעי השליטה במערכת שיאפשרו לכם לשלוט בפעולת החימום של המערכת בכל אחד מהחדרים בהם היא מותקנת. שלב זה הוא השלב הסופי ולאחר מכן תוכלו להתחיל ולהשתמש במערכת וגם אותו תוכלו לבצע בכל שלב שתבחרו גם מספר שנים לאחר הבנייה.

מערכת חימום תת רצפתי היא מערכת חימום מעולה המפיקה חום בדרך שונה מכל מה שהכרתם עד היום. גם אם עלות המערכת גבוהה מדי בשלב בניית הבית – תוכלו עדיין לשלב בבנייה את החלק המרכזי במערכת שהוא צינורות החימום מתחת לרצפה – פעולה שלא תוכלו לבצע בסיום הבנייה.

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.