חניה ציבורית
מה חדש | עשה זאת בעצמך

איך לשפר את מראה החניה שלכם ולמה זה בכלל חשוב

נדמה לי שצריך להתחיל דווקא עם החלק השני של הכותרת: למי בכלל אכפת איך נראית החניה שלנו? למה אנחנו בכלל צריכים להשקיע בעיצוב שלה?

כתבתי כבר על כמה דרכים לעצב מחדש את החניה אבל זה נגע בעיקר לחניות פרטיות. הפעם אני רוצה לדבר על חניות בבתים משותפים. אנחנו מתייחסים לחלל הזה בחוסר אכפתיות ומשקיעים בעיצוב של הבתים שלנו. אבל עיצוב של החניה בבית משותף הוא בעל יתרונות רבים:

1. יותר נעים לכולם להיכנס לחניה שנראית טוב ולא למבנה ביטון מדכא כמו שכיום נראות רוב החניות בבתים המשותפים. מדוע לא ליצור מרחב ציבורי נאה לעין במקום שמהווה עבור רבים מאיתנו את הכניסה לבניין שלנו? לבית שלנו?
2. עיצוב החניה יכול ליצור קשר טוב יותר בין שכנים. יצירת מרחב ציבורי משותף ונאה לעין יכולה לחזק את הקשרים בין דיירי הבניין וליצור יחסי שכנות טובים יותר.
3. הפרויקט עצמו – ולא רק התוצאה שלו – יכול ליצור אווירה טובה יותר בבניין המשותף, לסייע לשכנים להכיר זה את זה וליצור אווירה מרעננת של חיים משותפים.
4. זאת גם השקעה: חניה מעוצבת ונאה לעין מעלה את מחיר כל הדירות בבניין ומשפרת את הסיכוי למכור דירות אם כבר החלטתם לעזוב את הבניין.

ועוד משהו: אם תשקיעו ביחד בעיצוב ותהיה לכם חניה מאוד מוצלחת, אז אולי אפילו תוכלו לחשוב על עריכת אירועים במקום.
.

 

חתונה זה אולי מוגזם ורוב החניות של הבתים המשותפים שלנו לא נראות ככה, אבל עדיין אפשר להשתמש מדי פעם בחניה לארגון אירוע משותף לכל דיירי הבית: מסיבת חורף, שוק החלפות לכבוד פורים וכן הלאה.

אז איך מעצבים את החניה של הבית המשותף?

נתחיל עם הכניסה לחניה של הבית. בהרבה מקרים יש שער מסוג כלשהו שאמור למנוע מאלה שאינם דיירי הבניין לחנות. במקום להשאיר את השער הזה בצורתו המקורית – ועל פי רוב גם משעממת ואפילו מכוערת – מדוע לא לנצל אותו כראוי?
.

 

אולי בצורה הזו תוכלו להבטיח שאף אחד לא יחסום לכם את הכניסה לחניה. אתם יכולים להיות מאוד יצירתיים וגם להוסיף ציורים מפחדים.
.

 

או לנצל את השטח הזה למטרות אמנותיות יותר שאפילו יתרמו למראה של הרחוב שלכם וייצרו רשות-רבים יפה יותר.
.

 

 

עכשיו, צריך לעצב את החלל הפנימי – ממלכת הבטון והאספלט – של החניה של הבית המשותף. אם אתם לוקחים את זה הכי רחוק שאפשר אולי החניה של הבית המשותף שלכם תיראה כך:
.

 

אבל לא חייבים ללכת כל כך רחוק. אפשר להסתפק בקצת פחות צבעים זוהרים אבל להשתמש בכל זאת בקצת צבע – בהשקעה לא גדולה אפשר לשפר את מראה החניה שלכם. אפשר, למשל, להציע לצעירי הבניין לקחת על עצמם את הצביעה של קיר אחד – זה יכול להיות מוצלח אם יש לכם אומני גרפיטי מוכשרים בבניין.
.

 

אם לא, תמיד אפשר לצבוע מחדש ולפנות לאנשים מעט יותר מוכשרים.
.

 

כדאי גם לחשוב על התאורה בחניה. במקום להסתפק בפלורוסנטים עגמומיים ושאר קרובי משפחה חסרי שמחת חיים, אפשר לחפש גופי תאורה שיכולים לשפר את המראה של החניה שלכם.

 
.

 

טוב, זה אולי מוגזם אבל זה בכל זאת הכיוון. למעשה, אפשר בהחלט לחשוב על שימוש במנורות שכבר אתם לא צריכים בבית וכך ליצור מראה מגוון ומפתיע. כמו כן, כדאי לחשוב על שימוש בתאורת לדים לסוגיה: היא גם חסכונית בחשמל, גם בעלת אורך חיים ארוך במיוחד וגם מגיעה במגוון של צורות וצבעים ומאוד מתאימה לעיצוב חללים.

זכרו שבסופו של דבר גם סוג האור וגם עיצוב גופי התאורה משפיעים על העיצוב הכללי של החלל.
.

 

יש הרבה מה לומר ולהוסיף על תהליך העיצוב עצמו אבל נסתפק ברעיונות האלה להפעם.

***

נכתב בחסות משרד עורכי דין לתעבורה משה רבי – מתמחה בתחום דיני התעבורה ועוסק בתחום זה מזה כ-20 שנה.

עו"ד תעבורה

Similar Posts