בניית סוכה למתחילם
מה חדש | עשה זאת בעצמך

בניית סוכה למתחילים

אם השנה החלטתם שאתם מעוניינים לבנות סוכה בחג הסוכות אז בואו תעשו את זה כמו שצריך.

בניית סוכה היא מצווה שחובה לקיים אותה בחג הסוכות, ולבניית סוכה ישנם כללים מסויימים שיש לשמור עליהם בבנייתה. לפני שנגיע לכללי בניית הסוכה יש לזכור כי המצווה היא לשבת בסוכה כל ימי החג ולעשות בה את כל מה שעושים בבית כולל אכילה, ישיבה, למידה ואף שינה. הישיבה בסוכה היא לזכר יציאת מצרים שבה ישבו בני ישראל בסוכות בגלל שלא היה להם זמן לבנות מבנים של קבע בעת הליכתם במדבר לעבר ארץ ישראל. המקור למצוות סוכה מצוי כבר בספר התורה בויקרא כג' פס' מ-מ"ג. ודיני הסוכה מפורטים בהרחבה במסכת סוכה שבסדר מועד במשנה ובתלמוד, וכן אצל הרמב"ם, בשולחן ערוך ובקיצור שולחן ערוך.

מתי בונים את הסוכה

את בניית הסוכה נהוג להתחיל כבר בצאת יום כיפור ובכך מתחילים את המצווה הראשונה לאחר יום הכיפורים. הסוכה איננה חייבת להיבנות רק לשם המצווה וכל סוכה שמוקמת לצל הינה סוכה כשרה. נהוג לאכול ולשתות בסוכה, ובתקופת החג אין לאכול בצורה קבועה מחוץ לסוכה, אך אכילה מועטת מותרת. המצווה דורשת כי גם יישנו בסוכה, אך רבים מאלה שאוכלים בסוכה אינם ישנים בה מכיוון שהשינה בסוכה גורמת להם לצער והמצטער פטור מן הסוכה. יש כמה חסידויות שבהן אין ישנים בסוכות וכך גם בכמה קהילות מאיראן.

איך בונים את הסוכה

בניית סוכה מצריכה חומרים מאושרים על ידי ההלכה ובמיוחד כשמדובר בסכך, בגודל מתאים, במספר הדפנות וכיוצא באלה. החלק החשוב בדיני בניית סוכה הוא הסכך שאמור לסכוך על היושבים בה מפני השמש. מכאן שיש לבנות את הסוכה מתחת לכיפת השמיים כדי שהסכך יוכל לסכוך מפני השמש בימי מהחג. יש לסכך את הסוכה כך שלפחות חמישים אחוז מריצפת הסוכה תהיה מוצלת בשעות הצהריים כאשר השמש נמצאת ברום הרקיע. בכל מקרה את הסכך יש להניח על הסוכה רק לאחר שכל יתר חלקי הסוכה כבר נבנו ולאחר שהדפנות כבר הושלמו.

.

 

בניית סוכה מוכנה

כיום אין צורך לצאת וללקט קרשים או למצוא בדים שמהם תיבנה הסוכה. כדי להקל על מלאכת בניית הסוכה בכל שנה תוכלו למצוא סוכות מוכנות רבות שכולן מתוכננות על פי המידות והחומרים המותרים על פי ההלכה. בניית סוכה כזו מאד קלה וניתן לשמור אותה משנה לשנה בלי שום בעייה. מוטות הסוכה עשויים ממתכת קלה והחיבורים בין החלקים השונים קלים ביותר. הסכך המסופק עם הסוכה עשוי מבמבוק או חומר אחר שמורשה על פי ההלכה והוא מעוגן לסוכה על גבי מוטות עץ. בניית סוכה כזו יכולה להיות בגודל קטן המתאים לשני אנשים ועד לסוכה היכולה להכיל 15 אורחים. אם אתם מתחילים העזרו בסוכות מוכנות אלו ותוכלו להיות שקטים גם לגבי הגודל וגם לגבי הביצוע וגם לגבי ההלכה.

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.