מה חדש

הזהירות מתחילה בבית: סוגים של תאונות ביתיות

הבית הוא המבצר שלנו: בו אנחנו מרגישים מוגנים יותר מכל מקום אחר – זה המקום הכי בטוח בשבילנו.

האומנם?

קחו לדוגמה תאונות דרכים: לפי מחקר אחד לפחות, הן מתרחשות הרבה יותר ליד הבית שלנו מאשר רחוק ממנו. וגם הבית איננו מקום בטוח מכל רע: תאונות בבית מתרחשות בשכיחות גבוהה ממה שהיינו מתארים לעצמנו. למעשה, כשחושבים על זה, זה לא מפתיע. אנחנו נמצאים בבית הרבה זמן וכיוון שאנחנו מרגישים בו בטוחים אנחנו נזהרים פחות – ממילא יש יותר תאונות בבית ממה שהיינו מצפים.

כדי לעזור לכולנו להימנע מתאונות ביתיות ולהפוך את הבית למקום בטוח יותר, הנה פירוט של סוגים שונים של תאונות שמתרחשות בבית. השלב הראשון בשיפור הבטיחות שלנו הוא הגברת המודעות לסכנות הבטיחותיות הקיימות בבית. בקרוב גם נציע רשימת פתרונות ועצות להגברת הבטיחות בבית אבל נתחיל בפירוט הסיכונים והגורמים להם.

תאונות בזמן שיפוצים

.

 

מספר גורמי סיכון משתלבים ביחד בעת עבודות שיפוצים בבית – מהתקנת מחיצות או תקרות גבס ועד הריסת קירות והעברת חדר השינה לסלון:

  • אנשים זרים עובדים בבית ומשנים את ההרגלים שלנו. הם גם לא תמיד מודעים לבטיחות של בני הבית.
  • כלים מסוכנים שונים נמצאים בבית.
  • העבודות עצמן עלולות להיות גורמי סיכון (קידוח, הריסת קיר וכן הלאה.)

תאונות בזמן תיקונים

גם אם אנחנו מבצעים את התיקונים הנדרשים בבית ולא בעלי מקצוע זרים לבית עדיין גורמי הסיכון קיימים: כלי עבודה, שינוי שגרה, עבודות מסוכנות. עבודה בבית או בגינה יכולה להיות עניין פשוט אבל רק אם מקפדים על תנאי עבודה נכונים ולא לוקחים סיכונים מיותרים ומטופשים.
.

Source:  

חשוב להקפיד על הבטיחות שלנו ועל מי שמסביבנו – מומלץ להקפיד על כך שבזמן שאנחנו מתקנים דברים בבית נרחיק מהסביבה את כל מי שלא צריך להיות שם ולא ננהג כמו האיש הזה:
.

 

תאונות עם חיות בית

הן חמודות (לרוב) ונחמד שהן בבית (לפעמים) אבל חיות מחמד גורמות לתאונות: אפשר להיתקל בהן וליפול (הן לא תמיד זוכרות לזוז מהדרך שלנו) ולפעמים, אם לא מתנהגים נכון, הן גם עלולות להיבהל ולתקוף אותנו.

אפשר לחלק את התאונות שקשורות לחיות מחמד לשני סוגים: תאונות שבהם אנחנו נפצעים בגלל חיות המחמד שלנו
.

 

ותאונות שבהן חיות המחמד שלנו נפצעות.
.

 

תאונות בזמן משחק

משחק הוא זמן שבו מושעים החוקים הרגילים ולכן יש בו רמת סיכון גבוהה. הדבר נכון כמובן לילדים, שצריכים גבולות, אבל גם למבוגרים כפי שיודע כל מי שנפצע אי-פעם במשחק כדורגל סוער בשכונה.

תאונות של ילדים

.

 

זו קטגוריה בפני עצמה: ילדים הינם מועדים לפורענות אפילו בזמן שהם לא משחקים. ככל שהם קטנים יותר כך צריך להשגיח עליהם כיוון שהם לא ממש יכולים לעשות זאת בעצמם. גם כשהם גדלים, לא תמיד אפשר לסמוך על שיקול הדעת שלהם.
.

 

תאונות בזמן בישול

מאצבע שנחתכת מסכין הבישול החביבה עליכם (במיוחד כשאתם עוד לא התרגלתם אליה) ועד מים רותחים שמיגעים למקום שבו הם לא רצויים.

תאונות בזמן ניקיון

החלקה על משטחים רטובים או פגיעה מחומרי ניקוי מסוכנים שבהם לא נעשה שימוש בצורה נכונה. חשוב לשים לב לפרטים הקטנים ולזכור שלא רק שלנקות את הבית זה לא כל כך כיף, זה גם עלול להיות מסוכן.
.

 

תאונות בגלל שימוש לא נכון ו/או זהיר במכשירים ומתקנים

מדובר אמנם בתחום שקשור לכל תחומי הסיכון הקודמים אבל חשוב להזכיר אותו בנפרד: גם מכשיר שנראה לנו מוכר וידידותי עלול להיות מסוכן כשמשתמשים בו בצורה לא נכונה.
.

 

הסרטון הבא, נדמה לי, מסכם באופן טוב את הסיכונים הרבים הקיימים בבית (זהירות! לא לבעלי לב חלש או רגישות למראות לא נעימים!) הוא יגרום לכל אחד למהר ולחפש ביטוח תאונות אישיות כדי להתגונן מהתוצאות הלא נעימות של תאונות ביתיות.


יהיה מי שיזכיר שיש סוג אחד של תאונות שנגדו אי אפשר לעשות כלום: תאונות שנגרמות בגלל טיפשות.
.

 

אבל אני משוכנע שמי שקורא את הכתוב פה אינו טיפש ולכן הוא ידע להיזהר והימנע ככל האפשר מתאונות ביתיות.

***

 

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.