כלב בחצר
מה חדש

מהו המקום הטוב ביותר לכלב שלכם?

אז הבאתם כלב חדש הביתה – קטן או גדול, שעיר יותר או פחות. אבל, איפה המקום הטוב ביותר בשבילו? האם מומלץ לשלב אותו בתוך הבית או דווקא לשכן אותו במלונה בחצר? מה ישמח אתכם ובעיקר אותו? כל מה שאתם צריכים לדעת על המיקום הטוב ביותר לכלב שלכם במאמר שלפניכם.

כלב חדש בבית הוא אטרקציה לכל דבר. הילדים לא מפסיקים לשחק איתו, אתם מבלים איתו בטיולים בשכונה או בפארק וכל המשפחה מפנקת ביחד את חבר המשפחה החדש. אבל מלבד הפעילויות והטיפול השגרתי, חשוב לדעת גם לתת לכלב את הפינה שלו בבית או בחצר ולדאוג שהיא אכן תתאים לצרכיו.

פנינו לצוות המומחים של בית החולים הווטרינרי שדמה, המתמחה במתן טיפול וטרינרי מסור ואיכותי לבעלי חיים וביקשנו מהם לשפוך קצת אור על המיקום האופטימלי בעבור הכלב שלכם.

בתוך הבית או בחוץ?

השאלה המרכזית והחשובה ביותר היא האם למקם את הפינה הפרטית של הכלב שלכם בתוך הבית עם מיטה מפנקת או דווקא בחוץ במלונה. התשובה עצמה קשורה באופן ישיר לסוג הכלב שצירפתם למשפחה וכמובן לגודל הסופי אליו הכלב יגיע בבגרותו.

כלב קטן כמו פקינז או שיצ'ו צריך להיות בתוך הבית, פשוט משום שמדובר בכלבים עמידים פחות שאינם מותאמים לתנאי מזג האוויר המשתנים בחוץ וחשופים יותר לסכנות שונות כמו חום כבד או קור עז. לעומתם, כלבים גדולים יותר כמו גולדן רטריוור, לברדור או אפילו צ'או צ'או מותאמים יותר למחיה בחוץ ולא יסבלו מתנאי מזג אוויר כאלה ואחרים ויוכלו לשרוד גם במגורים מחוץ לבית המגורים.

למרות ההבדלים הנוגעים מסוג הכלב חשוב לזכור כי כל כלב זקוק לתנאים נאותים כמו שתייה זמינה ומזון איכותי, אך גם לתחושת שייכות, אהבה וחום. כך שגם אם בחרתם לשכן את הכלב הגדול שלכם בחוץ – הקפידו להוציא אותו גם לטיולים מחוץ לחצר הפרטית שלכם ודאגו אותו להכניס אותו הביתה, לספק לו מפגש עם בני המשפחה ועם אורחים נוספים ולזכור שהוא חלק מהמשפחה החדשה שלכם.

איך ואיפה מארגנים לכלב את הפינה שלו בבית?

אם החלטתם למקם את הכלב בתוך הבית או שאתם מעוניינים להעניק לכלב הגדול שלרוב ישן במלונה בחוץ גם פינה ביתית, חשוב מאד שתקצו לכלב שלכם פינה משלו. הפינה האישית של הכלב היא בעלת חשיבות עליונה לכלב ומגדירה לו את המקום שלו בתוך המרחב הגדול של הבית (לפחות מבחינתו).
חשוב לזכור כי כלבים פועלים בעיקר על פי ריחות ומלבד ריחות בישולים מהמטבח, הבית שלכם גם כולל ריח של כל אחד ואחד מכם והכלב זקוק לפינה בה קיים הריח שלו. הקפידו למקם את הפינה האישית של הכלב שלכם במיקום שלא יפריע לכם לאורך זמן כך שלא תדרשו לשנות את המיקום שלה מעת לעת. תוכלו למקם אותה למרגלות המיטה, בפינה בסלון או אפילו בממ"ד, אך חשוב מאד שתאפשר לכלב שלכם גישה אליה בכל שעה ביום ולא תסגרו את הדלתות כשאתם יוצאים לעבודה למשל.

מקמו בה את המיטה שלו (שמתאימה לגודלו), את קערות השתייה והמזון וגם צעצועים נוספים כמו נשכנים או צעצועים נוספים המתאימים לכלב שלכם. מלבד הסדר שתיצור הפינה האישית של הכלב בבית שלכם, היא תהווה גם נקודה של נוחות פסיכולוגית בעבור הכלב שלכם שתגרום לו להרגיש חלק מהבית הגדול ותאפשר לו לברוח אליה, ברגעים של פחד, חרדה או סתם כשירצה לישון.

בחרתם דווקא למקם את הכלב בחצר?

למרות הרצון הטוב למקם את הכלב בתוך הבית, רבים מבעלי הכלבים מעדיפים דווקא לשכן את הכלב במלונה מחוץ לבית. ישנן כמה נקודות חשובות שצריך להקפיד עליהן כדי לאפשר לכלב שלהם לחיות כמו שצריך.

הנקודה החשובה ביותר היא המלונה – הקפידו לבחור במלונה גדולה מספיק בעבור הכלב שלכם ודאגו לוודא כי היא כוללת מזרון רך שיאפשר לכלב ללון בה בנוחות. במקביל ודאו שהמלונה אינה חדירה למים משום נקודה. הרטיבות עלולה להרטיב את הכלב, כמובן, אך יכולה גם לגרום לרטיבות בתוך המלונה ולהוביל להתפתחות של פטריות ועובש בתוך המלונה שעלולים להפוך לסכנה בריאותית חמורה לכלב.

העצה הטובה ביותר היא לא לקשור את הכלב. קשירה לאורך זמן ארוך יכולה להוביל לפגיעה בכלב: מלבד הנזק הנפשי וההתעללות בבעל החיים ישנן גם סכנות של חנק, שבירת מפרקת או שבירה של עצמות נוספות. במקום להחזיק את הכלב שלכם קשור, תחמו אזור מסוים בחצר בגדר גבוהה ויציבה ואפשרו לכלב להסתובב בו באופן חופשי. יחד עם זאת, אל תשכחו את הכלב שלכם והקפידו להוציא אותו לטיולים תכופים.

הנקודה האחרונה, ואחת מהחשובות ביותר, נוגעת דווקא לנושא הצרכים. במיוחד אם אתם לא מוציאים אותו לטיול בתדירות גבוהה מספיק, קרוב לוודאי שהכלב שלכם יבחר עם הזמן לעשות את צרכיו באותה הנקודה כאינסטינקט טבעי וחשוב שתדאגו לנקות או לפנות את הצרכים פעם בכמה ימים. השתן אומנם מהווה סימון טריטוריה מובהק ויתאדה במהירה, אך צואה רטובה עלולה לגרור מחלות וחיידקים שעלולים לפגוע בבעל החיים האהוב שלכם.

לסיכום – כשאתם בוחרים לצרף כלב כבן משפחה חדש, זכרו תמיד כי מדובר בבעל חיים הזקוק לאהבה, חיבה ויחס ולא רק לאוכל טוב או למיטה נוחה. בין אם בחרתם למקם אותו בבית או בחוץ במלונה, הקדישו לו מזמנכם כמו חבר טוב ודאגו לספק לו את התנאים הטובים ביותר שתוכלו. אחרי הכל, הכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם – ומגיע לו יחס כמו לכל חבר טוב שלכם.

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.