עיצוב הבית
מה חדש | עיצוב פנים | עשה זאת בעצמך

מהמצלמה הדיגיטאלית הביתה

פעם, לפני הרבה, הרבה שנים – או ככה זה נראה – מצלמות עבדו עם סרט צילום. לפני שצילמנו תמונה חשבנו על זה פעמיים: האם זו תמונה ששווה לבזבז בשבילה סרט צילום? האם היא שווה פיתוח? האם מגיע לה לתפוס מקום באלבום התמונות המשפחתי או שמא מוטב לוותר עליה ולשמור את הכסף, הזמן והמקום לתמונה טובה יותר?

המצלמה הדיגיטאלית שינתה את הכול. עכשיו אנחנו מצלמים בלי לחשוב פעמיים ומהר מאוד אנחנו צוברים עוד ועוד תמונות שנאספות להם ומעלות אבק וירטואלי בזיכרון של המחשב. לאחרונה תהיתי אם אפשר לעשות משהו עם התמונות הללו כדי ליהנות מהם בעולם האמיתי ולא רק בעולם הווירטואלי: להשתמש בהן כדי לקשט את הבית בדרך כלשהי. חיפוש לא ארוך במיוחד גילה שאני ממש לא הראשון שחשב על זה ושיש באינטרנט המון רעיונות מלהיבים כיצד לעצב את הבית בעזרת תמונות – ולא בצורה הבנאלית של תמונה במסגרת וזהו זה.

לפני שאני מציג לכם כמה רעיונות אני רק רוצה להזכיר לכם את הקיום של התוכנה/ האתר/ האפליקציה החינמית אינסטגרם: אפליקציה שלא רק מאפשרת לנו לחלוק תמונות עם כל העולם אלא גם לשנות את התמונות שלנו באמצעות כמה אפקטים פשוטים שהופכים כל תמונה נדושה ל(כמעט) יצירת אומנות. הדברים הבאים שתראו יכולים להיעשות הרבה יותר טוב בעזרת תמונות שעברו "טיפול" באינסטגרם. גם פיקסה, מבית גוגל, יכולה לעזור לכם בעיצוב תמונות בעצמכם ובחינם. תוכנה נוספת, מסובכת יותר אבל בעלת אפשרויות רבות ומעניינות היא פוטוסקייפ, גם היא חינמית.

עכשיו, כשיש לכם כלים לעיצוב תמונות זכרו שיש לכם צורך בכלי נוסף: מדפסת. בחירת מדפסת מתאימה היא תורה שלמה בפני עצמה ולכן נשאיר זאת לפעם אחרת ונצא מנקודת ההנחה שיש לכם מדפסת טובה מספיק. אם אין לכם מדפסת ביתית – או שיש לכם אבל אתם רוצים הדפסה באיכות טובה יותר ואפילו מקצוענית – אפשר לפנות לבית דפוס: לא מעט בתי דפוס ישמחו להדפיס את התמונות שלכם על חומרים שונים – תמורת תשלום מתאים, כמובן.

אז מה אפשר לעשות? הנה כמה רעיונות:

הצעה פשוטה מאוד היא לכסות ארונות בבית עם תמונות מהאלבום הפרטי שלכם:

.


דרך אגב, אפשר גם לכסות את המקרר, את ארונות המטבח ואפילו את הקירות של הבית.

ואם מדברים על קירות מה דעתכם על השעון הזה:
.


את השעון עצמו ניתן לעשות גם קטן יותר או לפרק שעון קיים ולשמור רק על המנגנון שלו. חשוב לבחור שעון בגודל מתאים, כמובן. אפשר גם בקטן יותר:

.


ומה לגבי לוח שנה?

.


ישנם בתי דפוס שידפיסו בשבילכם לוח שנה עם התמונות שבחרתם. זו יכולה להיות מתנה נהדרת לאורחים באירוע משפחתי, למשל: לוח שנה מגנטי שהרקע שלו הוא תמונה שאתם צילמתם.

תראו את הרעיון המקסים הזה:

.


כשעושים אהיל מבוסס תמונה ונייר כדאי להשתמש בנורות לדים שאינן מחממות כדי לא ליצור סכנה בטיחותית.

וגם משחקים אפשר לעשות עם תמונות ביתיות שהדפסתם במדפסת שלכם:

.


מהרעיון הזה שאבתי השראה ליצירת משחק רביעיות ביתי ובו כל סריה היא מישהו מבני הבית, חדר מסוים או אירועים שונים מחיי המשפחה. כשזה יהיה מוכן אני אשתף אתכם בתוצאה!

לסיום תמונה מהבית שלי:

שיר ממוסגר

זו דוגמה נוספת למה אפשר לעשות עם מדפסת ביתית ומסגרת פשוטה וזולה: לקחתי שיר שאני אוהב והדפסתי אותו בגודל המתאים למסגרת. בעיני שיר יכול להיות יפה כמו תמונה כיוון שהוא מספר סיפור ויש לו משמעות בשבילי. גם אם זו לא כוס התה שלכם אני בטוח שתוכלו לחשוב על דברים אחרים שמתאימים לכם, לטעם שלכם ולמראה של הבית שאליו אתם שואפים.

***

הכתבה נכתבה בחסות דפוס גוליר הפקות בע"מ – כל צרכי הדפוס, השילוט והעיצוב שלך באתר אחד! ובחסות כחילה מדפסות.

בית דפוס

Similar Posts