5 שיקולים שכדאי לקחת בחשבון אם רוצים סביבת עבודה מעוצבת

יולי 30, 2014 על ידי ב מה חדש, עיצוב פנים אין תגובות




הקשר בין חללי עבודה מעוצבים לבין תהליכי עבודה מוצלחים ועבודה פרודוקטיבית הוכח כבר במחקרים רבים. ניתן לומר שעיצוב נכון של סביבת עבודה משפיע על הנכס היקר ביותר שיש לחברות במשרד: העובדים. סביבת עבודה מעוצבת – בין אם מדובר בחברה המעסיקה עשרות עובדים, בקליניקה או במשרד ביתי – עשויה להשפיע על הנעת עובדים לפעולה ולהביא לעלייה במוטיבציה שלהם. 

הנה כמה נקודות חשובות שכדאי להפנים לפני שניגשים לתהליך של עיצוב סביבת עבודה עדכנית וכזו שמיטיבה עם העובדים שלכם או – במקרה של משרד ביתי – שמיטיבה אתכם.

עיצוב משרדים בחברות גדולות

עברו הימים בהם משרדים היו מחולקים לחדרים קטנים עטופים בקירות לבנים ומוארים בתאורת פלורסנט קרה ומדכאת. כיום ישנם כבר גישות מודרניות וחדשות לעיצוב אידיאלי של חלל עבודה יצרני. תפיסת העיצוב השתנתה – ממגמה של חלוקה לחללים סגורים עבור כל עובד למגמה של שטחים פתוחים ועמדות עבודה מפוזרות וקבוצתיות בשילוב נישות המיועדות למנוחה, רגיעה ואף משחק. לטענתן של החברות הגדולות שבחרו בגישה הזו, עיצוב חללים פתוח מעודד עבודת צוות, תקשורת שוטפת ומפגשים ספונטניים בין עובדים לצורך דיון וסיעור מוחות. כך עולה רמת היצירתיות וההישגיות של העסק.

הטמעת ערכי המותג בעיצוב העסק

זוהי נקודה חשובה ליישום הן בחברות ענק והן במשרדים של עובדים ספורים בלבד. מיתוג מובהק לעסקים עשוי בהחלט לייצר חוויה וערך מוסף עבור הצרכן, העובדים והאנשים שאיתם אתם עושים עסקים.

זהות המותג יכולה להתבטא באמצעים גרפיים. המפורסם שבהם הוא הלוגו אך זה ניכר גם בכרטיסי ביקור, (למידע נוסף לחצו כאן) בניירת ובאתר אינטרנט. אך גם לעיצוב פנים של החלל בו העסק יושב יש השפעה ניכרת על חוויית המיתוג. עיצוב הפנים מייצר הזדמנות להפגיש את הנמצאים בחלל עם ערכי המותג, ולפגוש את המסרים שהוא כבר מכיר מהזהות הגראפית של המותג – והפעם באופן תלת מימדי מוחשי ומובהק. עיצוב חלל העבודה ברוח ערכי החברה מתבטא בפרטים כגון התאמה של צבע, בחירה של סגנון עיצוב, מוטיבים חוזרים, בחירת רהיטים ועיצוב תאורה.

עיצוב משרד ביתי

בעיצוב משרד ביתי השיקולים שצריכים לעמוד לנגד עינכם הם שונים מאלה הנוגעים לעיצוב משדרי חברה גדולה. האתגר הגדול בעיצוב סביבת עבודה בין כותלי הבית הוא יצירת חלל שמצליח לייצר הפרדה מרעשים והפרעות שיסיחו את תשומת הלב משטף העבודה. מצד אחד, סביבת עבודה ביתית היא מאוד נוחה וחמימה, ובכך יוצרת הזדמנות לעשייה פרודוקטיבית. מצד שני, משרד ביתי יכול להיות נינוח מדי וחסר גבולות ברורים בין מטלות הנוגעות לניהול הבית ובין מטלות הנוגעות לעבודת המשרד – כך נפגעת רמת  המיקוד והאפקטיביות של העבודה שלכם. כדי להתגבר על האתגר הזה, ניתן להשתמש בלא מעט פתרונות עיצוביים: מחיצות, כוורות של ספרים, עציצים, וילונות ועוד. טיפים לבחירת מדפסת המתאימה לצרכים שלכם תוכלו למצוא כאן.

 משרד ביתי

מצד אחד משרד ביתי יכול להיות נינוח אך מנגד וחסר גבולות ברורים, מתוך אתר טמבור

סביבת עבודה בריאה

אולי זה לא השיקול הראשון שתחשבו עליו כאשר תחשבו על העיצוב, אך מחשבה על סביבת עבודה בריאה נוגעת לרווחת העובדים יותר מכל דבר אחר. נקודה שיש לשים לב אליה היא שאלת ההיגיינה בחלל העבודה: סביבת השירותים, סביבת המטבח, הבחירה של סבון  לחיטוי ואמצעי ייבוש כגון מגבות נייר. מלבד לבריאות, כל אלו תורמים מאוד לחוויה מעוצבת וסטרילית, ולתחושה הרבה יותר נינוחה בקרב השוהים במשרד.

גם בתחום זה לא חסרים חידושים ופתרונות מקוריים המתעדכנים מדי שנה, נותנים מענה עיצובי ברמה גבוהה ומצמצמים עלויות לבעלי העסק: מגבות נייר, דיספנסרים מעוצבים לנייר וסבון, דיספסנסרים אלקטרוניים ועוד. חברת חוגלה קימברלי מצטיינת במתן פתרונות חדישים בדיוק מהסוג זה.

 דיספנסרים מעוצבים

דיספנסרים מעוצבים של חברת חוגלה קימברלי פרופשיונל, מתוך אתר חוגלה קימברלי פרופשיונל

עיצוב ירוק

הקפדה על מוצרים אקולוגים לטובת עיצוב המשרד מהווה שיקול משמעותי אצל אנשים רבים יותר ויותר. שימוש בכלים חד פעמיים מתכלים, במגבות נייר ממוחזרות, במוצרים בעלי תו תקן ירוק, שילוב של פחי מחזור במשרד ועוד. כל מקום בו ניתן להחדיר מהפכה ירוקה בעיצוב וארגון חלל העבודה יכול לתרום הן למיתוג העסק, הן לעיצוב מתקדם יותר והן לתחושת הזדהות עמוקה יותר של העובדים כלפי מקום העבודה.

לסיכום ניתן לומר שישנם לא מעט שיקולים שצריך ושניתן לקחת בחשבון בתהליך עיצוב סביבת עבודה פורייה ונוחה. במאמר זה הצגנו את הנושא רק על קצה המזלג, אך מכאן רק ניתן להעמיק את הידע בכל הנוגע לפתרונות עיצוביים שמתעדכנים בלי הרף בשוק, וגישות שונות שיש לאדריכלים ומעצבי פנים בנושא.




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fourteen − 6 =