אריחי פסיפס במטבח
מה חדש

שימושים פופולאריים באריחי פסיפס בבית

השימוש באומנות הפסיפס החל עוד בתקופת רומי ויוון. פסיפסים שימשו לקישוט מבני ציבור מפוארים, מקדשים וארמונות. כיום, יש החוששים לעצב את ביתם באלמנטים צבעוניים או "רועשים" מדי – הם חוששים שהפסיפס ייראה יותר מדי קיטשי או לא מספיק אלגנטי. אבל האמת היא שהפסיפס יכול להעניק לבית אישיות משלו – הוא נבחר על ידי לא מעט אדריכלי פנים כאלמנט שיהפוך את הבית ליפה ולמקורי יותר.

פסיפס שנוצר ושהותקן כראוי יחזיק מעמד שנים רבות, בדיוק כמו אותם פסיפסים מדהימים שהתגלו על ידי ארכיאולוגים וגילם לעיתים הוא אלפי שנים. הפסיפסים קלים מאוד לניקוי, לא דוהים עם הזמן והם אלמנט דקורטיבי עמיד הרבה יותר מכל מדיום דקורטיבי אחר.

שימוש מידתי

כדי שכיסוי הפסיפס לא יהיה רועש או צבעוני מדי, העצה הטובה ביותר היא להשתמש בו במשורה, בשילוב עם ריצוף רגיל. את גודל האריחים וצבעם חשוב להתאים למרחב שרוצים לעצב. למשל: אם החדר קטן, כמו חדר האמבטיה הממוצע, עדיף לבחור בפסיפס שמשובץ באבנים קטנות. בנוסף, גודל דגם הפסיפס וצבעו תלויים גם באפקט העיצובי שאתם רוצים להשיג בסופו של דבר.

אחת הדרכים לעצב פסיפס רצפה היא לחשוב עליו במונחים של שטיח פרסי. כלומר, הפסיפס אמור להדגיש, להגדיר אזור בחדר ולהוסיף טעם, סגנון ואווירה. לדוגמה: יצירת שטיח פסיפס באזור מסוים בחדר המגורים להדגשת האזור או להפרדה בין פינת הישיבה ופינת האוכל.

ניתן להשתמש באריחי פסיפס לצרכי חוץ או פנים והם יכולים להוסיף ייחודיות לכל אחד מחדרי הבית.

אריחי פסיפס

שילוב פסיפס בחדר האמבטיה

אחד החללים המתאימים ביותר לשימוש באריחי פסיפס הוא חדר האמבטיה. כדי להפוך את חדר האמבטיה לחלל ספא מרגיע אפשר להשתמש בפסיפס בגווני האבן הטבעית. אבל אם אתם מוכנים להעז אפשר לבחור בגוונים בולטים יותר כמו אדום או טורקיז.

אריחי פסיפס

ברוב הבתים שטח חדר האמבטיה הוא מצומצם ואין בו הרבה מקום לאלמנטים דקורטיביים. לפיכך השתמשו בפסיפס כדי להפוך את הרצפה לאלמנט שמושך את העין.

דוגמה אחרת היא פסי פסיפס על קירות פינת המקלחת ורצפת פסיפס שישלימו להפליא עיצוב בסגנון פשוט ומודרני. ליצירת מראה עיצובי מגובש, אפשר לצפות את כל קירות החדר, כולל דפנות האמבטיה באריחי פסיפס. במקרה זה עדיף לבחור בגוונים רגועים.

ליצירת מראה אקזוטי אפשר לצפות בפסיפס אדום את הארון שמתחת לכיור ולצבוע באדום גם את הקיר שמעליו.

אריחי פסיפס

מטבח

בגלל הפונקציונאליות של הפסיפס, מתאים מאוד להשתמש בו לעיצוב המטבח. חלל המטבח מאפשר לשבץ אבני פסיפס צבעוניות יותר מהגוון הטבעי המרגיע של האבן שמומלץ לחדרי אמבטיה.

בדרך כלל עדיף להשתמש באריחי פסיפס מעל לשיש ולכיור כיוון שהקיר מאחורי הכיור משמש ברוב המקרים כנקודת מיקוד מבחינת עיצוב החלל. אמנם, אריחי הפסיפס פופולאריים יותר לכיסוי האזור שבין השיש לארונות שמעליו אבל ליצירת אווירה מיוחדת אפשר לכסות בפסיפס גם את הקיר שמעל לארונות.

סגנונות פסיפסים אפשריים למטבח:

  • פסיפס שצורתו מופשטת או פסיפס שיוצר תמונה (כמו של פרחים, פירות ועוד).
  • שימוש באריחי פסיפס כאלמנט דקורטיבי ליצירת עיצובים מעניינים, ולאו דווקא לציפוי שטחים מרובעים. למשל: צורה שמזדחלת למעלה ועוטפת את החלונות במטבח בצורה עקלתונית כלשהי.
  • אם המטבח שלכם רחב מספיק וכולל גם אי, תוכלו לצפות את קיר האי בפסיפס ולהתאים את פסיפס האי לפסיפס שבחרתם לכיסוי הקיר שמעל לשיש.
  • שיבוץ של אריחי פסיפס כאלמנט קישוטי על אחד הקירות (ולא כיסוי הקיר כולו), ייצור קיר דקורטיבי ומיוחד.

אריחי פסיפס

פסיפס בחדר השינה

חדר השינה הוא המקום שבו אנחנו מנסים להירגע מעמל היום ולכן חשוב שיהיה נוח וישקף את האישיות שלנו. כיוון שאריחי הפסיפס מגיעים בדפוסים ובגוונים רבים, עומד בפניכם מבחר גדול לבחירת הפסיפס המתאים ביותר לריצוף חדר השינה.

כדי להבטיח שאכן בחרתם בפסיפס המתאים, חשבו במונחים של גוונים. עיצוב הפנים וריצוף חדר השינה צריכים לסייע לכם להירגע ולישון טוב בלילה, לכן עדיף לבחור בגוונים רכים. ריצוף בפסיפס בחדר השינה הוא פתרון מעולה, לא רק מבחינת יפי העיצוב, אלא גם בגלל שהוא דורש תחזוקה מועטה מאוד.

חיפוי קירות ורהיטים

אפשר לחפות קירות, רצפות ורהיטים באבני ואריחי פסיפס, אבל כאמור חייבים לעשות זאת במשורה ובטעם טוב. קודם כל בחרו לחפות בפסיפס את אחד האלמנטים האלה ולא את כולם, אלא אם כן אתם נעזרים במעצב פנים מקצועי שיאזן את השימוש בפסיפס בחדר.

כשתבחרו באריחי פסיפס בוודאי תבחינו בכך שלכל אריח יש עיצוב משלו, אבל הגוונים הדומים מאפשרים לאריחים להתמזג ולהשתלב זה בזה בהרמוניה.

אם משתמשים בפסיפס באופן הנכון, הוספת אריחי פסיפס לכל חלק של הבית תשפר מיידית את מראה החדר ותהפוך אותו לתוסס וליצירתי יותר.

 

מוגש באמצעות מילסטון  ((Milstone המתמחה בייצור וייבוא של מוצרי עיצוב מיוחדים כגון בריקים, חיפויים פסיפסים ועוד.

 

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.