גיזום עץ לימון – 4 טעויות נפוצות
מה חדש

גיזום עץ לימון – 4 טעויות נפוצות

עץ הלימון משתייך למשפחת פירות ההדר והוא ידוע בעמידות רבת השנים שלו ובפירות הנפלאים שהוא מסוגל לספק שנים ארוכות, כמובן, כל עוד מתחזקים אותו כראוי. אחת מפעולות התחזוקה החשובות ביותר של עץ הלימון היא גיזום תקופתי שלו. בשורות הקרובות נסביר לכם כיצד מבצעים גיזום עץ לימון בצורה נכונה, וזאת על ידי סקירה של מספר טעויות נפוצות הקשורות בכך.

טעות נפוצה מספר 1 – גיזום עץ הלימון בעונת החורף

רבים חושבים כי בחורף העצים גם ככה בתרדמת ולכן זהו הזמן הטוב ביותר לגזום אותם. האמת היא שהדבר נכון רק כאשר מדובר בעצים נשירים, כלומר, כאלו שנמצאים בשלכת בתקופת החורף. לא כך הדבר באשר לעץ הלימון, אשר נחשב לעץ ירוק עד, כך שהוא לא מנשיר את העלים שלו ולמעשה גדל ומתפתח לאורך כל ימות השנה.

הדבר אומר שאם תגזמו את עץ הלימון שלכם בחורף, תחבלו ביכולת שלו לספק עבורכם פירות בריאים ועסיסיים. מתי כן יש לגזום את עץ הלימון? אחת לשנה, בין סוף החורף לתחילת האביב, ממש לפני לבלוב הניצנים שלו. עוד חשוב לדעת כי בכל מקרה, אין לגזום עץ לימון ב-4 השנים הראשונות לחייו.

טעות נפוצה מספר 2 – טיפוח ענפים שצומחים לגובה

לעץ הלימון יש נטייה להצמיח במהירות את הענפים הגבוהים שלו. במידה ותמשיכו לטפח את הענפים הללו, תגיעו למצב בו העץ שלכם יתנשא לגובה רב ולא ממש תוכלו ליהנות מהפירות שבאזורים הגבוהים. יתרה מזאת, מאחר והפירות הלימוניים הינם יחסית כבדים, הענפים החדשים שצומחים לגובה עשויים פעמים רבות גם להישבר ולגרום לצמיחה שאינה סימטרית של העץ.

מה הבעיה בכך? שייוצר עומס רק בצד אחד של העץ, לעיתים תוך היווצרות עיוותים בגזע והתחלת בעיות במערכת הובלת המים לחלקים מסויימים של העץ. פעולת הגיזום של הענפים הגבוהים אף מונעת מהם להכביד על ענפים צעירים ורעננים ומלהסתיר מהם את אור השמש, מה שגם כן יכול לפגוע בתפוקת העץ.

טעות נפוצה מספר 3 – גיזום יתר

למעשה, עץ לימון בריא וחזק, כזה שגדל בתנאים אידאליים, עשוי לגדול פרא בקצב מאוד גדול ולאלץ את בעליו לגזום אותו שוב ושוב במהלך השנה. אחת מהטעויות הנוראיות ביותר היא מה שנקרא "גיזום מונע" שבו בעליו של העץ גוזם אותו יתר על המידה על מנת לחסוך לעצמו עבודה בהמשך. על כן, חשוב כי תשמרו על כלל האצבע הבא – אין לבצע גיזום של למעלה משליש מעץ הלימון (מבחינת אורך הענפים) במהלך שנה אחת. אם תגזמו יותר מידי, אתם עשויים לגרום לעץ נזק בלתי הפיך.

טעות נפוצה מספר 4 – התעלמות מהענפים שקרובים לרצפה

תהליך נכון של גיזום עץ לימון אמור לכלול היפטרות קודם כל מהענפים הזקנים, החולים והנפולים בנקודה הקרובה ביותר לקרקע. אלו הענפים שבאים במגע עם מגוון מזיקים ועל כן יכולים להדביק את העץ כולו ולגרום לו לנזק שאף עלול לגרום לצורך לבצע כריתה שלו. יחד עם זאת, יש להיזהר שלא לפגוע בענפים העבים יותר במהלך הגיזום, גם אם הם נמוכים, מאחר ומהם יוצאים ענפים רעננים מלאי פרחים ופירות בהמשך.

על מנת שלא לטעות, מומלץ מאוד להסתייע בחברת גיזום מקצועית על מנת שתתחזק את עץ הלימון שלכם כהלכה, תגזום אותו בצורה הנכונה, בתזמון הנכון, תטפל במחלות שלו, תיצור פתח גישה נוח לקטיפת הפירות ותעזור לכם להפיק ממנו את המקסימום.

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.