בית וגן - מטבחים כפריים - מאפיינים בולטים
מה חדש | עיצוב פנים

מטבחים כפריים – מאפיינים בולטים

למרות שנעשה שימוש רחב במושג מטבחים כפריים, כאשר מנסים להגדיר אותו נתקלים בקשיים. האם ניתן להגדיר מהם מטבחים כפריים? אולי עדיף לנסות ולציין כמה מאפיינים שכיחים ובולטים של מטבחים אלו כדי שנוכל להבין במה מדובר גם אם לא נזכה בהגדרה מדויקת ובעלת גבולות ברורים.

מראה עתיק

המאפיין הבולט ביותר של מטבחים כפריים הוא המראה שלהם. בפרפראזה על אמירה מפורסמת בתחום אחר לחלוטין: אני לא יכול להגדיר מה זה מטבחים כפריים אבל אני יכול לזהות אחד כזה ברגע שאני רואה אותו.מטבחים כפריים מתאפיינים במראה עתיק או לכל הפחות במראה שרוצה להיראות עתיק. מה זה מראה עתיק? מדובר במה שנתפס כסגנון של מטבחים באזורים כפריים שונים בתקופת זמן שאיננה מודרנית. חשוב לציין שהמראה העתיק של מטבחים כפריים איננו מלוה בניסיון לשחזר את אורח החיים של הימים ההם. מטבחים כפריים מתבססים על שילוב של נוחות מודרנית בתוך מסגרת עיצובית בעלת ניחוח של ימים רחוקים. את המראה העתיק יוצרים באמצעות שימוש בחומרים מתאימים – כפי שנראה להלן – ובעיצוב שמנסה לשחזר ארונות וחלקים שונים של המטבח של פעם. לדוגמא: יחידות נפרדות במטבח שביחד יוצרות את המטבח השלם.

חומרי גלם

חומרי הגלם שבהם נעשה שימוש כאשר בונים מטבחים כפריים הם חומרים חמים ויציבים בעלי מרקם מעט מחוספס, גם במידה שהוא מעודן על-ידי עיבוד מתאים. נדמה שגם העיצוב השקט והזורם ביותר של מטבחים כפריים שומר על התחושה המעט פראית של החומרים שבהם נעשה שימוש: עץ מלא, ברזל מחושל, זכוכית, חמר וכן הלאה. החומרים הם לרוב בעלי גוונים חמימים ואדמתיים בגוונים לא קיצוניים יתר על המידה. חומרים מודרניים יותר – כמו פלדה, שיש, חומרים מלאכותיים וכדומה – יכולים להשתלב לעיתים בתוך העיצוב של מטבחים כפריים אך רק במידה והם משניים לחומרים החמים ונשלטים על ידם. ישנו שימוש רב בעבודת יד לסוגיה והעיבוד והגימור שומרים על קווים מעוגלים שמתאימים לאווירה הכללית של המטבח.

אלמנטים משלימים

כדי להשלים את העיצוב של מטבחים כפריים יש הקפדה על כך שכל הפרטים הקטנים ישתלבו בעיצוב הכללי של החלל. לצד החומרים והיחידות משולבים אלמנטים שונים שנועדו להשלים את התמונה. ישנה הקפדה על פרטי העיצוב של הידיות ושאר אלמנטים קטנים שלעיתים נשכחים מהלב. אם ניתן לדבר על אלמנטים נלווים – חפצים שונים שמשלימים את העיצוב – הרי שגם הם מצייתים לגוון הכללי ולסגנון השולט: צנצנות ריבה סגורות בבד פרחוני, מחבתות מברזל יצוק, תרוודים מעץ מגולף ואפילו סינרים פרחוניים עם מלמלה. השילוב בין הפרטים הקטנים לתמונה הגדולה חיוני להצלחת העיצוב של מטבחים כפריים. עם זאת אין זה אומר שצריך לוותר על נוחות בשם האוטנטיות של העיצוב והשלמות שלו.

איכות

ניתן מן הסתם למצוא בוני מטבחים כפריים שמוציאים מתחת ידם עבודה נחותה ולא איכותית. עם זאת אחד מהמאפיינים של מטבחים כפריים הוא האיכות המיוחדת שלהם. הדבר נובע מהחומרים שבהם צריך לעשות שימוש כדי ליצור את המראה הכפרי – עץ מלא, ברזל מחושל ועוד חומרים איכותיים בדומה לאלה. מצד שני ייתכן והדבר נובע מכך שאי-אפשר להשיג את המראה הייחודי הזה מבלי להשקיע בעבודה לפחות מעט נשמה יתרה.

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.