המקרן כתחליף לטלוויזיה
מה חדש | עיצוב פנים

המקרן כתחליף לטלוויזיה

מאמר זה נכתב בסיוע של צוות המומחים הטכנולוגי באתר http://www.zebracrm.com/ המספקים מערכות CRM על גבי תשתית האינטרנט ומאפשרת למשתמשיה גישה ועבודה מכל עמדה המחוברת לרשת האינטרנט. בין אם מדובר במחשב, בסמארטפון או בטאבלט

כל אחד מאתנו חולם על חדר קולנוע פרטי הכולל מסך גדול במיוחד, מערכת שמע מקצועית וכורסאות מפנקות. אבל העלות הגבוהה גורמת לרבים מאתנו לוותר על החלום ולהסתפק בבתי הקולנוע המסחריים ובטלוויזיות הנמצאות בכל בית.

הבשורה הטובה היא שגם בנקודה זו ניתן לחוש את השפעתה של ההתקדמות הטכנולוגית הבלתי פוסקת שמאפשרת לכל אחד מאתנו להפוך את הסלון הביתי לחדר קולנוע על ידי התקנה של מקרן HD ומערכת שמע איכותית. אז מה היתרונות והחסרונות של התהליך וכמובן – האם זה משתלם?

קולנוע פרטי בסלון הביתי

היום, אין צורך לחלום בהקיץ על מסך קולנוע רחב ומערכת שמע איכותית בסלון הפרטי. כדי להגשים את התהליך כל שעליהם לעשות הוא לפנות קיר לבן אחד בסלון, לרכוש מקרן HD ולחבר אליו מערכת שמע איכותית שתדע לספק לכם את התחושה שכל מה שחסר לכם הוא פופקורן חם וקולה קרה.

בין מערכות המקרנים תוכלו למצוא כיום מקרנים ברמות שונות – החל ממקרנים פשוטים הזכורים לנו מכיתות ההדרכה בבית הספר ועד למקרנים מתקדמים אשר יכולים להקרין סרטי תלת ממד בצורה מקצועית ממש כמו בקולנוע ולספק לכם חוויה מלהיבה במיוחד מבלי לצאת מפתח הבית.

ומה לגבי המחיר?

כאשר אנו נוגעים ולו לרגע בסוגיית המחיר רצוי שרגע לפני שאנחנו רצים אל החנויות המובחרות למוצרי חשמל, נערוך השוואה קלה בין מחירה של טלוויזיה בגודל ממוצע לבין מקרן איכותי,.

מחירה של טלוויזיה איכותית ינוע בטווח של מכמה מאות שקלים ועד כמה אלפי שקלים, כאשר המחיר יעלה ככל שגודלה של הטלוויזיה ורמת החדות שלה יעלו. באופן זה תוכלו למצוא מסך טלוויזיה במחירים הנעים בין אלף וחמש מאות שקלים לבין עשרת אלפים שקלים.

מצידה השני של המשוואה עומדת רכישת מקרן HD ומערכת שמע איכותית. כיום, מחירו של מקרן באיכות גבוהה ינוע בין 1500 שקלים לבין כ-6000 שקלים כאשר המחיר משתנה בהתאמה לעוצמת האור אותה מפיק המקרן ולאיכות התמונה המוקרנת. אם תרצו לשדרג את החוויה ולאפשר הקרנה של סרטי תלת מימד תדרשו כבר להיפרד מחמשת אלפים עד עשרים וחמש אלף שקלים.

חשוב לזכור כי המקרנים השונים אינם בעלי מערכת שמע בדומה לטלוויזיה ולכן יהיה עליכם לרכוש גם מערכת שמע אשר מחירה ינוע בין אלף שקלים לבין כמה אלפי שקלים. אם זאת, מחירו הסופי של המקרן הביתי ומערכת השמע משתווים לעלותה של טלוויזיה איכותית.

שימוש במקרן – טוב לכל דבר?

למרות המחיר הריאלי, חשוב שנתייחס רגע לחיסרון הטכנולוגי המשמעותי של יחידת המקרן לעומתו של מסך הטלוויזיה.

חשוב לזכור כי להבדיל מהטלוויזיה העושה שימוש במאות ואלפי נורות קטנות העמידות לאורך זמן, המקרן עצמו עושה שימוש כל העת בנורה מרכזית אחת. שימוש נרחב בה מוביל להתקצרות חייה, אשר יובילו אותנו להוצאות רבות על תיקונים והחלפת הנורה (עלותה של מנורה כזאת יכול בקלות להגיע לרבע ממחירו של המקרן ולפעמים אף יותר).

משמעות הדבר היא כי בהחלט לא מומלץ להשתמש במקרן, איכותי ככל שיהיה כחלופה לצפייה יום יומית בטלוויזיה הביתית והוא יכול לשמש בעיקר לצפייה בסרטים נבחרים או קטעי ווידאו שונים מתוך המחשב הביתי, הכבלים או מכשיר הסטרימר הביתי.

לסיכום – מקרן HD בשילוב עם מערכת שמע איכותית בהחלט יכול להפוך את הסלון הביתי של כל אחד מאתנו לחדר קולנוע, כמעט כמו זה שחלמנו עליו. עם זאת החוויה אינה יכולה להחליף את מסך הטלוויזיה הרגיל ומומלצת בעיקר כאופציה נוספת לצפייה איכותית בסרטים, על אף המחיר המפתיע.

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.