בית וגן - שיפוץ בהמשכים ושיפוץ מלא
מה חדש | שיפוץ ובנייה

שיפוץ בהמשכים ושיפוץ מלא

את הבית אנחנו יכולים לעצב במיליון ואחת פעולות. עיצוב הבית יכול להתבטא בהזזה של עציץ ממקום אחד למקום אחר או בשיפוץ מלא של כל הבית כולל הגג, הגינה והקירות החיצוניים. בין השינוי הקטן ביותר ובין השינוי המסיבי יש הרבה מקום לשינויים קטנים וגדולים. עיצוב הבית הוא סך כל השינויים שאנחנו עושים.

אסטרטגיות ושיפוצים

כאשר אנחנו רוצים לעשות שינוי גדול בבית שלנו, לעשות הרבה פעולות בהרבה מקומות כדי להגיע לעיצוב חדש ושונה של הבית, אנחנו יכולים לבחור בכמה דרכים לביצוע כל השינויים שבהם אנחנו מעוניינים. מצד אחד אנחנו יכולים להחליט על ביצוע שיפוץ גדול ומלא: לבצע את כל השינויים בבת אחת כדי לקבל את התוצאה הרצויה בצורה מלאה. מצד שני אנחנו יכולים להחליט על עבודה בצעדים קטנים: שלב אחרי שלב, שינוי אחרי שינוי לאורך זמן ועם הפסקות בהתאם לזמן שיש לנו, לכסף שעומד לרשותנו והאנרגיה שלנו.

לכל אחת מהאסטרטגיות הללו יש יתרונות ויש חסרונות. השאלה איננה האם עדיף לעשות הכול בבת אחת או לעשות את השיפוץ הגדול לאט ובשלבים; השאלה היא מה היתרונות של כל אסטרטגיה וממילא מה מתאים לנו יותר בהתאם ליכולות שלנו, לאמצעים העומדים לרשותנו ולתפישת העולם שלנו.

שיפוץ מסיבי וחד פעמי

יתרונות:

  • חיסכון בזמן: שיפוץ גדול נעשה כך שכמה בעלי מלאכה יכולים לעבוד באותו הזמן או באזורים שונים של הבית. אם כבר צריך להקדיש זמן לשיפוץ עדיף לגמור אותו בבת אחת.
  • חיסכון בכסף: כאשר אנחנו מבצעים את כל העבודות בבת אחת יש לנו אפשרות לזכות בהנחות שונות מבעל או בעלי המלאכה. תיקון או שינוי קטן יעלה לנו סכום מסוים אבל כאשר הוא מגיע עם עוד שינויים ותיקונים ייתכן ונקבל הנחת כמות ו/או מחיר גלובלי נוח יותר. לדוגמה: כשצובעים את כל הדירה משלמים למעשה פחות מאשר על כל חדר בנפרד.
  • הרמוניה מלאה של המרכיבים: התכנית נעשית באחידות וכל מרכיב עומד יחד עם ומול המרכיבים האחרים. שיפוץ מלא מאפשר לנו לקבל תוצאה מלאה ושלמה במקום מעשה טלאים של שינויים קטנים שלא מגיעים להרמוניה.

שיפוץ בשלבים ולאורך זמן

יתרונות:

  • גמישות בממד הזמן: לא תמיד יש לנו הרבה זמן עבור שיפוץ מלא ואנחנו מעדיפים למצוא יחידות זמן קצרות יותר שבכל אחת ניתן לבצע שינוי אחד או שיפוץ נקודתי מסוים.
  • גמישות כספית: לא תמיד יש לנו את התקציב הנדרש לשיפוץ מלא. אם נחכה שיהיה לנו מספיק כסף אולי לעולם לא נשפץ ולכן עדיף לבצע שינויים קטנים בהתאם ליכולת הכספית שלנו ותזרים המזומנים שלנו.
  • האפשרות לשנות את דעתנו ולתקן טעויות: שיפוצים קטנים ונקודתיים מאפשרים לנו להתחרט ולשנות תכניות שאולי היו מוטעות או שהתאימו לזמנים אחרים. במקום להיות "תקועים" לתמיד עם השינוי הגדול שעשינו אנחנו יכולים לשנות פעם אחר פעם ולהתאים את הבית למי שאנחנו כעת.

אסטרטגיה נכונה הוא אסטרטגיה מתאימה

היתרונות של אסטרטגיה אחת הם החסרונות של האסטרטגיה השנייה. מה שנכון עבורנו הוא מה שמתאים לנו: שיפוץ נכון נעשה כך שהוא מתאים לנו ולא לאיזו אמת אבסולוטית ומוחלטת שאיננה שלנו.

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.