עבירות תנועה ליד הבית
מה חדש

אין כמו בבית? זהירות, עבירות תנועה ליד הבית

כשאתם עולים על הכביש, הכי חשוב להיות מרוכז ולהימנע מהסחות דעת בצידי הדרך. מה שנכון לכביש הראשי או לדרכים צדדיות בעיר, נכון שבעתיים לכביש הגישה לבית. דווקא ליד הבית שלנו, נרגיש את המתח מהנהיגה יורד, ונרשה לעצמנו לחשוב כבר על היציאה מהרכב, והכניסה אל הבית.

אין כמו בבית, אבל עד שנגיע אליו עלינו לבצע כמה פעולות פשוטות, כמו ציות לתמרורים ולכללי התעבורה. ביצוע עבירת תנועה, כאשר אנחנו ממש ליד הבית, מתסכל עוד יותר, משום שהנה עוד רגע והיינו מכבים את המנוע ויוצאים מהרכב. בנוסף, לכולם נדמה שאת סביבת הבית אנחנו מכירים היטב. אבל עבירות תנועה ליד הבית הן גם עניין מסוכן, גם לנו וגם לסובבים אותנו.

ליקטנו עבורכם, בסיוע "משה רבי משרד עורכי דין לתעבורה", מספר עבירות תנועה שניתן לעשות בסמוך לבית, מבלי לשים לב – לתשומת ליבכם.

היכנסו כשאפשר

נסעת והגעת הביתה, אלא שהבית שלך ניצב מטרים ספורים מתמרור "אין כניסה". אפשר כמובן לנסוע בדרך עוקפת, ואפשר להיכנס לכביש ולחנות ברוורס. חשוב מאוד, גם בסביבה שאתם לכאורה מכירים היטב, לציית לתמרורים המוצבים בצדי הכביש. קנס על כניסה באין כניסה עומד על 500 ש"ח וצבירת שש נקודות. מעבר לכך, כניסה לכביש בו אסורה הכניסה מסכנת את הנוסעים האחרים.

אל תחסמו

אחרי שנכנסתם לכביש הגישה לבית, נזכרתם שאתם צריכים להביא משהו מהבית באופן דחוף, ומיד לחזור לנסיעה. מקומות החנייה ברחוב תפוסים, אז אתם חוסמים כניסה לחנייה של מישהו אחר. זכרו: גם אם הכניסה לחנייה שייכת לכם, אתם עלולים לקבל דו"ח על חסימת החניה, כל שכן כאשר מדובר על חנייה של אדם אחר. אל תחסמו כניסה לחנייה, גם כאשר מדובר על מספר דקות וגם כאשר אתם מכירים, ישירות או בעקיפין, את בעל החנייה.

הדליקו אור

בערב נזכרתם שהשארתם את הרכב חונה באופן לא חוקי, ואתם ממהרים להחנות אותו במקום אחר. זכרו: גם ליד הבית שלכם יש להדליק אורות. נסיעה, גם אם קצרה, במקום חשוך וללא אורות מסוכנת לכם ולסובבים אתכם – בנסיעה ברוורס ובנסיעה ישר, מול הולכי רגל ומול מכוניות חולפות ורוכבי אופניים. מעבר לכך, גם על נסיעה, ולו קצרה, ללא אורות, תקבלו קנס. הישמרו מכך.

אותתו

כששבתם הביתה בערב הבחנתם שחסר חלב במקרר, ומיהרתם לנסוע לסופרמרקט הקרוב למקום מגורכם, מרחק של שני רחובות. מאחר ואתם לאחר יום עבודה מפרך, נכנסתם לרכב והתחלתם בנסיעה. גם אם אתם חושבים שאתם מכירים את איזור מגוריכם, הישמעו לחוקי התנועה. בפנייה ובהחלפת נתיב – אותתו.

חגרו מלפנים ומאחור

באותה נסיעה לסופרמרקט, זכרו גם לחגור חגורת בטיחות; ואם יש נוסעים נוספים איתכם – ודאו שגם הם חגורים. קנס על אי חגירת חגורת בטיחות מגיע ל-250 ש"ח ולצבירת שש נקודות – ולשלוש נקודות על אי-חגירת חגורת בטיחות של הנוסעים האחרים ברכב. מעבר לכך, גם אם הנסיעה קצרה, אינכם יודעים לעולם מה יגיח מולכם או איזו עצירה פתאומית צפוייה.

בכל מקרה ובכל מצב, הישמרו מעבירות תנועה גם ליד ביתכם. כי ליד הבית הריכוז יורד והשאננות גוברת, והסיכוי לעבירות תנועה גדל. סעו בזהירות ושובו הביתה בשלום.

 

***

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.