מה חדש | שיפוץ ובנייה

בית חכם או חכם בלילה?

מוגש בשיתוף Reut One – החופש לבחור את הטוב והמתאים ביותר. Reut One הינה בית פתרונות בתחום מערכות CRM המתמחה ביישום, פיתוח והטמעת מערכות CRM.

תארו לעצמכם: ברגע שאתם יוצאים מהבית, כל האורות נכבים והאזעקה מופעלת. אתם חוזרים הביתה והמזגן כבר קירר את הבית בעבורכם ואפילו הדליק את הדוד. מי מאתנו לא רוצה לחיות בבית חכם – כזה שעושה את כל העבודה הקשה בעבורנו? 

בית חכם?

ההתקדמות הטכנולוגית מתבטאת בכל תחומי החיים ומגיעה כמובן גם אל הבית הפרטי של כל אחד ואחד מאתנו. היום, לא מעט חברות מציעות שירותי בית חכם בהם כל מכשיר חשמלי מחובר אל מערכת אלקטרונית המנהלת את הבית בעבורנו.

אנו יכולים לשלוט בכל אחד מהרכיבים דרך המערכת, להפעיל או לכבות אותו בלחיצת כפתור וכמובן גם לשלוט בהגדרות השונות. כך לדוגמה נוכל להחליט להדליק את המזגן והתאורה בבית כשאנחנו יוצאים מהעבודה ולהגיע לבית קריר ונעים.

.

האם זה באמת קיים היום?

מערכות לניהול בית חכם בהחלט קיימות היום בשוק הרכיבים הטכנולוגיים וניתן למצוא לא מעט חברות אשר פועלות בתחום. מערכות הניהול לבית חכם יודעות לשלוט ברכיבים האלקטרוניים מבחינה חשמלית, לשדר מידע באמצעות חיישני אינפרה-אדום, לתפעל רכיבים אלקטרוניים שונים ועוד.

מערכות בית חכם הזמינות כיום, מאפשרות לנו לשלוט בתאורה באופן אוטומטי כך שתדלק או תכבה בכל רגע שנגדיר, במערכות הקול והטלוויזיה בבית,  בבקרת האקלים שמאפשרת לנו לקבוע את טמפרטורת החדרים השונים בבית על ידי שליטה במערכת המזגנים ואפילו שליטה ברמת האבטחה בבית על ידי נעילת הדלתות והתריסים באופן אוטומטי.

למי שמודאג מהפן האסתטי: בית שכולל מערכת בית חכם הוא אסתטי ונעים כיוון שהחיווט מוסתר ועל כל רכיב ורכיב המחובר למערכת מושם דגש ייחודי. עם זאת, החלום על בית חכם שיודע למלא בעבורנו את האמבטיה בטמפרטורה הנכונה או להכין לנו קפה כשנתעורר בבקר עדיין רחוק מעט מהמציאות הקיימת.

.

איך מתקינים מערכת בית חכם ?

תהליך הטמעת מערכת בית חכם בבית הלקוח מתחלק לכמה שלבים:

1.פגישת היכרות ראשונית – פגישה להיכרות עם הלקוח ועם צרכיו ובניית המערכת המותאמת לו ביותר על פי הרכיבים השונים וצרכיו האישיים. לאחר הפגישה מאופיינת המערכת על פי דרישותיו של הלקוח.

2.סיור במבנה ופגישות תאום עם בעלי מקצוע – לאחר אפיון המערכת מתחיל שלב התיאום בו נערכות בדיקות של בעלי מקצוע נוספים כמו חשמלאים ואדריכלים על מנת שניתן יהיה לעבור לשלב התקנת המערכת באופן פיזי בצורה הטובה ביותר.

3.התקנה פיזית של המערכת – התקנה פיזית של מערכת בית חכם בבית הלקוח הכולל בקרים, לוחות פיקוד ומפסקים המותאמים למערכת והדרכת הלקוח אודות תפעול המערכת עצמה.

בכל שלב ניתן כמובן להוסיף התקנים חדשים או לשנות את הגדרות המערכת כך שלמעשה מערכת בית חכם יכולה לגדול ביחד עם הבית עצמו והרכיבים השונים.

בית חכם בישראל ?

כפי שציינו ישנן לא מעט חברות המפעילות שירותי בית חכם בישראל. בין החברות השונות תוכלו למצוא את חברת סמארטלי , חברת Top Audio, חברת AVCS וחברת אלבקס. החברות עצמן, מציגות פתרונות לבית חכם אך כל אחת מהחברות מציעה מערכת שונה לחלוטין שלה יכולות ודרישות שונות.

הבית הבא שלכם אולי לא יהיה חכם יותר מכם אבל יכול להיות שהוא יהיה הבית החכם ביותר בסביבה. גם זה משהו, לא?

 

מעבר לאתר של reutone, מומחית לתוכנות CRM

 

 

 

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.