גיזום עצי הדר – המידע שחשוב שתכירו
גינה וגן | מה חדש

גיזום עצי הדר – המידע שחשוב שתכירו

אינספור עצי הדר נישאים מעלה ברחבי ישראל, בגינות ובחצרות פרטיות. העצים הללו תורמים לאדם באינספור אספקטים, בראשם פירות מתוקים, צל ואוויר, וכמובן – יופי מרשים. איך משמרים את כל הטוב הזה? במילה אחת – גיזום. מדוע חשוב לגזום עצי הדר? מתי יש לעשות זאת? ומהי הדרך לבצע את המשימה בצורה הטובה ביותר? המשיכו לקרוא ותגלו הכול.

מדוע חשוב לגזום עצי הדר?

גיזום עצי הדר לא נועד רק בשביל שיפור המראה והיופי, אלא פעולה הכרחית שבלעדיה הנזקים לעץ, לסביבה ולאדם עלולים להיות בלתי הפיכים. באילו היבטים הגיזום תורם לעץ?

• סילוק ענפים חולים – זהו היבט חשוב במיוחד, בשל יכולת ההדבקה של הענפים זה את זה. ענפים חולים יוצרים ריקבון, פוגעים באיכות הפירות, עלולים ליצור סיכון בטיחותי (ר' בסעיף הבא) ומשנמכים את מראה העץ.

• גיזום ענפים שאינם יציבים – ענפים חולים, וגם חלק מהבריאים, צומחים באופן אשר עלול להסתיים בנפילתם. כשענף נופל על הקרקע זה לא כל כך נורא. אבל אם זה קורה על ראשו של אדם, זה עלול להסתיים באסון.

• פינוי ענפים לחשיפת שמש אופטימלית – עצי ההדר והפירות שעליהם אוהבים שמש, והרבה. גיזום מקצועי הוא כזה המעניק להם חשיפה מרבית לשמש, מה שיסייע לפירות להבשיל בקצב הנכון ובאיכות הגבוהה ביותר שיש.

• גישה נוחה לקטיף – מטרה נוספת של גיזום עצים היא לאפשר דרך גישה לבעל העץ לקטוף את פירותיו. נשמע שולי? תנסו פעם אחת לקטוף פירות מעץ לא גזום ותגלו בעצמכם כמה מדובר במשימה מסובכת ואף כואבת.

• מראה העץ – כן, גם היופי חשוב, ולא צריך להתבייש בכך. העץ הוא חלק אינטגרלי מחצר הבית שלכם, וככזה, ביכולותיו לשפר או לפגוע במראה הכללי. גיזום טוב הופך את העץ ליפה במיוחד.

גיזום של עצי הדר – מידע חשוב נוסף

מה עוד עליכם לדעת על גיזום עצי הדר? שהזמן המושלם לביצוע פעולת הגיזום בישראל הוא בין פברואר לאפריל. אומנם במרבית מדינות העולם גוזמים את עצי ההדר דווקא בתקופת החורף שבין דצמבר לפברואר, אך עצי ההדר שגדלים בישראל רגישים מאוד לקור, כך שגיזום שלהם בחורף יגדיל את הסיכוי לפגיעה בענפים והשתרשות גורמי מחלות למיניהם.

כמו כן, חשוב לדעת שאת הגיזום יש לבצע באמצעות מזמרה (מסור יוצר חיתוכים אגרסיביים מידי), בזווית של 45 מעלות, תוך כדי דגש על גיזום ענפים נמוכים, יבשים וכאלו שצמחו אחד על השני, בד בבד לטיפוח ענפים צעירים וטובים. ומי יידע לעשות את כל זה? חברת גיזום עצים מקצועית, כמובן. אל תנסו לגזום לבד, מאחר והנזק של גיזום שאינו מקצועי דיו, עלול להיות בלתי הפיך.

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.