עיצוב משרד קטן
מה חדש

כך תבחרו את המיקום המושלם לפינת עבודה מהבית

בימים אלו, עבודה מהבית היא תופעה שהולכת ומתרחבת (לשמחתכם או לצערכם). כן, פינת עבודה בבית היא הכרחית בעידן הקורונה – והיא תשמש אתכם לא רק בעבודתכם ובתשלום החשבונות, אלא גם את ילדיכם, שזקוקים למקום מסודר שבו יוכלו להכין שיעורי בית, ללמוד דרך הזום ואפילו להכין יצירה. כשאין פינת עבודה מסודרת – הרבה יותר מאתגר לעשות את כל אלו – וגם פחות יעיל. כאשר יותר ויותר אנשים נאלצים לעבוד מהבית, עולה השאלה – איפה המקום המתאים ביותר בבית למשרד ביתי? כך שעוד לפני שמגיעים לנושא של עיצוב משרד קטן – צריך להחליט איפה בכלל ממקמים אותו? לפניכם כמה הצעות היכן למקם את פינת העבודה – תוך התייחסות ליתרונות ולחסרונות של כל חלל:

חדר נוסף

יש שיאמרו שהמיקום המוצלח ביותר למשרד ביתי, הוא חדר נפרד. היתרונות הם ברורים למדי: סוגרים את הדלת – נהנים מפרטיות – ומשאירים מאחור את הרעש של הילדים ואת מטלות הבית. בסיומו של יום העבודה שלכם, אתם פשוט יוצאים החוצה מהחדר וסוגרים את הדלת, ובכך משאירים את עבודתכם מאחור. העבודה לא "נגררת" עמכם כל היום.

נכון שאפשר להשתמש ברוב החדרים בבית כחדרי עבודה, אך המיקום האידיאלי הוא חדר שאף אחד לא משתמש בו – או לפחות לא משתמש בו הרבה. בין אם זה חדר או פינה לא מנוצלת.

אבל מה עם החסרונות? לעיתים, בהיעדר חדרים פנויים, תיאלצו לשלב את חדר העבודה עם חדר משחקים לילדים, או עם חדר אורחים. במידת האפשר, המשרד צריך להיות משרד, ולא משרד משולב, אבל אם אין ברירה, אנו ממליצים לשלב את חדר העבודה עם חדר שנמצא בשימוש פחות יומיומי – כמו חדר לאורחים שמגיעים לעיתים נדירות.

כמו כן, כדי להסב את החדר למשרד, לעיתים יהיה צורך בעבודה רבה, על מנת לפנות את כל החפצים ולהשאיר מקום לשולחן, לכיסא ולכל הציוד המשרדי.

חסרון נוסף נוגע לחוסר היכולת להשגיח על ילדיכם הקטנים הנמצאים בחדרים אחרים, כאשר אין מבוגר אחר בבית שיכול להשגיח עליהם.

בסלון

לא לכולם יש את הפריבילגיה של חדר פנוי בביתם, שאותו הם יכולים להסב למשרד יפהפה. אך החדשות הטובות הן שלא תמיד צריך חדר שכזה. יש חללים אחרים בבית שיכולים להתאים למשרד ביתי, אפילו אם הבית שלכם קטן למדי. ניתן למצוא פינה נשכחת ולא מנוצלת צמוד לפינת הישיבה בסלון, או מתחת למדרגות – אלו אזורים שבדרך כלל לא מנוצלים ואפשר "להגניב" לשם פינת עבודה. אם יש תקציב, אפשר להשקיע בכיסא נאה ושולחן מעוצב, שיעצימו את היופי של הסלון. את הבלגן של הציוד המשרדי אפשר להחביא בקופסאות דקורטיביות.

היתרון הוא עבודה במרחב גדול ומרווח, לעומת עבודה בחדר "מחניק", תוך אפשרות להשגיח על ילדיכם הקטנים.

החיסרון הוא כמובן היעדר פרטיות ונוכחותה המתמדת של פינת העבודה, שתלווה אתכם במשך כל היום, גם אחרי שתסיימו לעבוד.

בחדר השינה

בהיעדר חדר פנוי שיכול לשמש כמשרד, ייתכן שתשקלו למקם את פינת העבודה בחדר השינה שלכם. עם זאת, המראה של פינת העבודה מולכם, לפני השינה, עשוי להציף אתכם במחשבות ולהוביל לנדודי שינה. בנוסף, תהיה לכם תחושה שאתם לא באמת מפסיקים לעבוד. ישנם אף אנשים ירגישו מבודדים, חנוקים ולא יעילים, כאשר יעבדו מחדר השינה.

לסיום – טיפים כלליים לפינת עבודה בית

ניתן לעצב עמדת עבודה משותפת – לצרף כמה שולחנות יחדיו, כדי ליצור עמדת עבודה משותפת לשימוש דיירי הבית. בצורה זו, ילדיכם יכולים לשבת לצדכם, או זה לצד זה ולהכין יחד שיעורי בית. למראה אחיד ומעוצב, בחרו כסאות דומים ושולחנות זהים.

כמו כן, כאשר בוחרים מיקום לעמדת עבודה, ישנן מספר שאלות שעליכם לשאול את עצמכם:

האם נוף מהחלון יסייע לי, או יפריע לי? האם יש לי די והותר תאורה – הן מלאכותית והן טבעית?

האם יש די והותר מקום בשביל כל הציוד המשרדי, הטכנולוגי וכדומה?

לסיום, בין אם תבחרו למקם את פינת העבודה בסלון או באחד החדרים – רצוי לבחור מיקום שיש בו תאורה טבעית (אור שמש), אוויר צח ונוף, כדי שעיניכם יוכלו לנוח מידי פעם מהמסך.

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.