בית וגן - מטבחים כפריים לא רק עץ
מה חדש | עיצוב פנים

מטבחים כפריים – לא רק עץ

דבר ידוע הוא שאחד המאפיינים של מטבחים כפריים הוא השימוש בעץ מלא בשביל הבנייה שלהם. אין ויכוח על כך שהעץ תופס את חלק הארי בסוגים השונים ובעיצובים השונים של מטבחים כפריים. אבל ההתרכזות בעץ עלולה לגרום לנו לשכוח שיש עוד חומרים שבהם נעשה שימוש כאשר מעצבים ובונים מטבחים כפריים. מכלול החומרים שבו נעשה שימוש ראוי וצריך לקבל תשומת לב מספיקה על-מנת שהתוצאה הסופית תעמוד בציפיות שיש לנו מסוג מיוחד זה של מטבחים.

מטבחים כפריים לא יכולים להיות יפים יותר ומוצלחים יותר מהאיכות של החומרים שבהם נעשה שימוש. בחירה בחומרים לא איכותיים וניסיון לחסוך בעלויות על-ידי הבחירה הזו מבטיחים שהתוצאה לא תהיה איכותית. מובן מאליו שאיכות העץ עומדת בראש סולם העדיפויות של בניית המטבח. עם זאת, בתוך העץ משולבים גם חומרים אחרים ואם נשתמש בחומר לא איכותי כדי ללוות עץ איכותי הרי שהעץ עצמו ייפגע מהשילוב והמטבח בכללותו יראה פחות טוב. יתר על כן, גם כאשר בוחרים חומרים איכותיים צריך לוודא שהם באמת משתלבים עם העץ שנבחר. ישנם חומרים איכותיים ביותר שפשוט אינם משתלבים היטב עם העץ שנבחר. לכן, כאשר מדברים על בחירת חומרים איכותיים צריך לזכור שהאיכות שלהם נמדדת גם לפי ההתאמה שלהם לשאר החומרים שבהם נעשה שימוש כדי לבנות מטבחים כפריים מסוג מסוים. במידה ומנסים ליצור סגנון מסוים – סגנון אנגלי או סגנון פרובנס לדוגמא – יש להקפיד על בחירת חומרים שמתאימים לסגנון המבוקש, חומרים בעלי שפה עיצובית הולמת לאמירה שאותה אנחנו מבקשים ליצור.

החומרים שבהם נעשה שימוש בבנייתם של מטבחים כפריים הם על פי רוב חומרים חמים ובעלי נוכחות נעימה. כך ניתן למצוא בהרבה עיצובים של מטבחים כפריים שילוב של ברזל שחור ויצוק או אריחי טרקוטה. גם הברזל וגם החמר הם בעלי ניחוח מחוספס שמתכתב היטב עם האווירה הכפרית שהיא מאפיין מרכזי של מטבחים כפריים. המינון של החומרים המלווים הללו תלוי בדומיננטיות של העץ שאליה אנחנו שואפים. ברזל וחמר יכולים להדגיש את העץ שבתוכו הם משולבים או לשבור את ההומוגניות והאחידות שלו. מצד שני ניתן לשלב עץ פראי יותר עם אלמנטים כבדים שיסדרו אותו בקווים ישרים יותר ומעט ישתלטו על ויאלפו את הפראות המובנית בסוגי עצים מסוימים. גם השילוב של הצבעים משחק תפקיד חשוב בעיצוב של מטבחים כפריים. הנטייה היא כמובן לשימוש בצבעים חמים אבל תמיד ניתן לשחק עם המינון של הכהה והבהיר. יהיה מי שיעדיף מטבחים כפריים מעט יותר רציניים ובעלי גוון עמוק ומעט מסתורי. אחרים יעדיפו מטבחים כפריים מוארים ובהירים. ניתן גם לשלב את הניגודים בין הכהה והבהיר ולערבב חומרים כהים כמו ברזל מחושל לצד חומרים בהירים כמו עץ בגוון בהיר או אריחים בצבעי אדמה מעודנים ומוארים.

אין ספק שהעץ הוא הכוח המוביל בעיצובם של מטבחים כפריים והוא זה שמשפיע יותר מכל על הצורה הסופית שלהם. עם זאת העץ איננו חי בעולם משלו, מנותק מכל מגע עם חומרים אחרים. גם כלי המטבח שבסופו של דבר נציב במטבח – גם מתוך פונקציונאליות גרידא וגם מתוך רצון להשלים את העיצוב של החלל – משפיעים על התוצאה הסופית.

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.