מה חדש | עיצוב פנים

עיצוב יפני בבתים באזור הגליל

יש אנשים שאוהבים משהו קצת אחר. עיצוב שהוא לא סטנדרטי, כזה שלא תוכלו למצוא בכל מקום. לאלה מבינכם שאוהבים את השונה אבל יחד עם זאת את המראה הנקי, הגיאומטרי  והשקט, מתאים במיוחד הסגנון יפני בעיצוב הבית. אם תרצו גם לבחור מקום מגורים התואם את העיצוב הזה, אזור הגליל מהווה השלמה לשקט ולמנוחה לנפש, המזוהה כל כך עם העיצוב הזה.

העיצוב היפני מאופיין כפי שכתבנו, בניקיון, סדר וחיתוך של קוים ישרים. אין כאן מהומה לעיניים – הכול מאד מדויק ונקי. בעיצוב יפני לא תמצאו הרבה חפצים אלא בעיקר שטחים ומשטחים פנויים. העיצוב יהיה לרוב מינימאלי ובצבעים חמים וכהים. אלה הם לא בתים צבעוניים – הצבעים השולטים בבתים אלה הם חום, שחור, אדום ולבן.

חלק גדול מהעיצוב היפני מתאפיין ברהיטים מאד נמוכים. לכן, אם אתם רוצים לרהט את סלון המגורים או את פינת האוכל בסגנון היפני תוכלו לעשות זאת בעזרת מחצלות, כריות נמוכות – אין ספות בסגנון הזה – ושולחן מאד נמוך הנמצא כמעט בגובה הרצפה. אם בחרתם במחצלות, הן תסודרנה בקווים ישרים ובזוויות ישרות; לא תמצאו אותן מונחות ברישול או באלכסון על הרצפה. אותו הכלל תופס לגבי הכריות.

 

גם את חדרי השינה ניתן לעצב בסגנון היפני וגם כאן יש להקפיד על ריהוט מינימאלי. המיטות, צבועות בשחור או בחום, תהיינה נמוכות מאד וללא ארגז מצעים. המצעים יהיו לרוב  בגווני אדום או בלבן וללא קישוטים או עיטורים מודפסים עליהם, אלא בצבע אחיד. במידה ותרצו גם להחשיך את החדר בעזרת וילון, זה יעשה בעזרת וילון גלילה לבן.

 

 

במידה ומתאפשר, החציצה בין החדרים תהיה באמצעות עץ במבוק או נייר אורז. לאלה מבינכם שבונים את הבית או משפצים אותו כאוות נפשם הקפידו כי הבית יהיה מוקף במספר רב של חלונות. קירות הבית החיצוניים לא יהיו עשויים מקירות בטון, אלא כל המעטפת החיצונית של הבית תהיה מעץ, עם מספר רב ככל האפשר של חלונות גדולים ומסיבים.

אם החלטתם לתלות תמונות על הקירות, העיצוב המתאים הוא עיטורי ברזל מרובעים בצבעי חום או שחור. תמונות צבעוניות לא מתאימות לעיצוב הזה.

העיצוב במטבח גם הוא מדויק ונקי. באופן עקרוני מגישים אוכל יפני בצלחות מוארכות. שלא כמו הקערות העגולות, הצלחות העגולות נעדרות, לרוב, מהמטבח היפני. גם כאן צבעי הצלחות יהיו אדום, שחור או לבן. צלחות כאלה ניתן למצוא היום בכל חנות לכלי בית.

 

את השירותים והמקלחות יש לאבזר באמצעות כלים סניטרים בצבע לבן. גם כאן החיתוך יהיה גיאומטרי ומדויק והכיורים יהיו מלבנים או מרובעים, אך לרוב לא עגולים. בדרך כלל יבחרו הכיורים שאינם שקועים בתוך ארונות, אלא כאלה שמתפקדים כרהיטים עצמאיים.

 

הכניסה לבית ולחצר לרוב תהיינה מעץ. בחלק גדול מהמקרים במבוק יעטר חלקים רחבים מהגינה. בכניסה לבית אפשר להעמיד אגרטלים ארוכים וצרים, גם הם בצבעי שחור, לבן או אדום, אך לרוב הם יהיו כולם באותו הצבע.

לסיכום, העיצוב היפני מתאפיין בפשטות, נקיון והמון איפוק. אם זה הסגנון המתאים לכם, תוכלו למצוא את המרכיבים שלו בהרבה מאד חנויות ולעצב את הבית שלכם בדרך המתאימה לכם.

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.