פלירט: חידושים בעיצוב תעשייתי


דמיינו לעצמכם שפה חדשה לחלוטין, שלא מתבססת על מילים אלא שפה ויזואלית המתקשרת בעזרת איתותים שונים – לכל איתות מסר משלו. האיתותים נועדו לחדד את שפת הגוף על מנת שלא להגיע למצב שבו יש מסרים סותרים, משפט או מילים לא ברורים. לדוגמא: "כשאת אומרת לא למה את מתכוונת…"

במהלך המחקר שלי עלה כי השפה המילולית אינה חד משמעית; היא זקוקה לקביים וניתנת לפרשנויות שונות. האיתות נועד בכדי להבהיר את השפה המילולית ולהביא את השפה לוודאות מוחלטת. כמה פעמים כבר קרה לכם שאמרתם משהו אחד והאדם איתו דיברתם הבין והסיק דבר שונה לחלוטין? Flirt מנסה לגשר על פערים אלו ולדבר בצורה אחידה, ברורה לכולם ונראית לעין – שפה אשר לא משאירה מקום לפרשנות אישית.

אם נשווה בין עולם החי לעולמנו ניתן להבחין בדמיון רב. בעת כעס בעלי החיים חושפים שיניים ואנו שולפים ציפורניים. בזמן בושה החיה מתכנסת לתוך עצמה ואנו מרכינים ראש. בחיזור, הגברים מחקים את עולם החי ומתקשטים, מתגנדרים ומנפחים חזה כדי למצוא בת זוג אופטימאלית. אגב, משחר ההיסטוריה גברים התקשטו: ההיסטוריה מוכיחה כי גברים התקשטו בנוצות בשבטים באפריקה או בתכשיטים במצרים העתיקה. מטרת הקישוט הייתה לבלוט בין שאר הגברים ולמשוך את הפרטנרית הראויה.

 
.

 
.

 
.

 

Flirt מתבסס על עולם החי, עולם החיזור והעולם הגברי. עולם החי הוא מקור השראה מרכזי – עולם המכיל בתוכו מגוון איתותים רחב, יכולת השתנות ויזואלית קיצונית ויעילות מרבית. במחקרי עלה שבעלי חיים מאותתים באמצעות קול וסימנים ויזואליים בעת סכנה וחיזור; האדם אימץ איתותים אלו. בעבר הוא תיקשר בעזרת מדורות ועשן ואילו כיום הוא מתקשר באמצעות שפה ויזואלית . למשל, בכביש הערבה, רכבים מעבירים מסרים באמצעות אור.

 
.

 
.

 

מחקר הוא כלי הכרחי בפרויקט עיצובי. מטרתו להוביל לתשובות ולהקנות אבני דרך לתהליך פיתוח צורה – אבני הדרך של הפרויקט והמחקר הובילו את העיצוב הנוכחי. אחת המסקנות הייתה שגברים מתקשטים ומחזרים ולכן אבני הדרך הפכו להחלטה.

FLIRT מיועד לגברים וישרת אותם בשעת החיזור, מהשלב הזה ניתן להיכנס לעובי הקורה ולגבש עיצוב.

מגמות בעיצוב תעשייתי

FLIRT עוצב מהשראות התואמות לאופי המוצר – מהרגע שבו המוצר שויך לקהל יעד ניתן היה לבחון את עולם הגברים מקרוב. מהמחקר עלה שגברים אוהבים גאדג'טים, טכנולוגיה, אקססוריז קטנים ויקרים ולכן FLIRT קטן במידותיו וקיבל אופי טכנולוגי חדשני. השלב הבא של הפיתוח יהיה ליצור אביזר גוף תקשורתי ואביזרים אשר יודעים לתקשר בינם לבין עצמם. חזון הפרויקט הוא ליצור מוצר המשתנה איתנו לאורך היום – אביזרים בעלי אופי שונה אשר מסייעים לבני האדם להביע את עצמם באופן ויזואלי וחד משמעי. הרצון הוא ליצור שפה ויזואלית חדשה אשר באה לידי ביטוי באביזר גוף תקשורתי.

 

מגמות בעיצוב תעשייתי

 

***

מוגש בחסות סטודיו RDD  – , עוצב ונכתב ע"י המעצבת אילנה סלזנב , צולם ע"י יקיר פולק

את שאר הפרויקטים ניתן לראות באתר של הסטודיו – http://www.is-productdesign.com


Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *